اژه ای در مسیر عدالت

غلامحسین اژه ای چهره ای شناخته شده و ممتاز در قوه قضاییه به شمار می آید .نام این شخصیت در طول سالهای گذشته و دوران مسئولیت در نهاد مهم اجرای عدالت ایران یعنی قوه قضاییه نامی آشنا است.

غلامحسین اژه ای متولد سال ۱۳۳۵ در روستای «اژیه»  اصفهان است که زندگی خود را از روستا آغاز کرده و همین امر باعث شده شخصیتی در آشنا با مشکلات مردم و سادگی و صمیمیت را در رفتار او به خوبی ببینیم.

وی در سالهای مسئولیت در قوه قضاییه و به ویژه در جایگاه سخنگوی دستگاه قضا همواره رابطه خوب و مردمی با همه اقشار دارد.

نام اژه ای یادآور مقابله با دانه درشت ها در کشور است. هنوز خاطرات قضاوت وی در دادگاه یکی از شخصیت های اصلاح طلب و تکنوکرات کشور که در دادگاه مربوط به شهرداری تهران در اذهان مردم نقش بسته و نشان از اقتدار این شخصیت سیاسی با تکیه بر عدالت دارد.

نکته دوم در مورد رئیس جدید دستگاه قضا این است که وی کاملا با علنی شدن دادگاهها موافق است و این موضوع مهمی می باشد. رئیس جدید دستگاه قضا در کشور مخالف اعلام فهرست الفبا وار است و معتقد است اگر کسی دستگیر می شود و رسانه ها درباره او سوالی دارند باید آن فرد مشخص باشد.

کاهش جمعیت زندانیان در کشور از اعتقدات ویژه محسنی اژه ای است که با اجرای قوانین پیشگیرانه نه تنها باید جرم را کنترل کرد که زندانها نیز باید کمترین میزان زندانی را داشته باشند.

محسنی اژه اعتقاد دارد که در نظام جمهوری اسلامی، باید کمترین میزان زندانی  وجود داشته باشد و بهترین زندانبان باشیم و اصل بر آن است که زندان برای زندانیان دانشگاه باشد .باید از ورود کسانی که ضرورتی نداردبه‌صورت موقت وارد زندان شوند، جلوگیری کنیم و زندانی در داخل زندان نباید مورد ظلم قرار بگیرد و نباید کسی حقوق او را زیر پا بگذارد.

محسنی اژه ای از مصادیق مدیرانی است که برای مردم مظلوم پناه و برای رانت خواران و فاسدان همچون شمشیری بران است.

از سویی این شخصیت علمی و حقوقی کشور خوش رو و مهربان است و در کنار آن با جدیت و بیان محکم و تصمیمات قاطعانه اقتدار قوه قضاییه را نشان خواهد داد.

امیدواریم با روی کار آمدن محسنی اژه ای شاهد تحولات مثبت قوه قضاییه در دوران تحول باشیم و مطمئنا با شناختی که نسبت به این شخصیت حقوقی و قضایی کشور وجود دارد دلسوزان نظام و انقلاب امید به این موضوع دارند.