خبرهای بهتری از واردات واکسن در راه است

« رضا زبیب » دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه  وزارت امور خارجه  امروز (سه‌شنبه) پس از انتشار خبر اهدای واکسن از سوی ژاپن به ایران در صفحه توئیترش نوشت: دستاورد دیپلماسی مانند نوک کوه یخ روی دریاست. ژاپن امروز اعلام کرد ۲.۹ میلیون دُز واکسن به جمهوری اسلامی ایران هدیه می‌کند.

وی افزود: این نتیجه بیش از یک ماه تلاش و بخشی از وعده افزایش واردات است.

زبیب اضافه کرد: تلاش برای ورود سریع‌تر محموله با کمک وزارت بهداشت است. خبرهای بهتر در راه است.

 

 

 «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن از تصمیم این کشور برای اهدای دو میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن «آسترازنکا» ساخت این کشور به ایران در قالب برنامه «کوواکس» سازمان ملل خبر داد. 

« رضا زبیب » پیش از این در یک رشته توئیت به اقدامات انجام شده توسط این وزارتخانه پس از شیوع ویروس کرونا و رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در راستای خرید و واردات واکسن کرونا پرداخت. 

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه (۲۱ تیر ماه) در خصوص واردات واکسن از مبدأ چین نیز گفت: همکاری‌های گسترده‌ای بین دو کشور در جریان است. تاکنون بیش از ۶ میلیون دُز واکسن از طریق چین وارد کشور شده که حدود ۸۰۰ هزار دُز آن، واکسن‌های اهدایی طرف چینی بوده است. آخرین محموله وارادتی از چین یک و نیم میلیون دُز بود که هفته جاری (پنجشنبه گذشته و شنبه) وارد کشور شد. با پیگیری انجام شده امیدواریم طی روزهای آتی واردات واکسن از چین ادامه پیدا کند و در هر مورد، پس از نهایی شدن ارسال واکسن اطلاع رسانی خواهد شد.