محور دیدار دستیار ظریف و مقام افغان

«سید رسول موسوی»، مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز با «محمد حسن فیضی» رئیس همکاری‌های امنیتی و مرزی و سرپرست معاونت سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موسوی ضمن ابراز تعهد کشورش برای حمایت از روند صلح و نظام جمهوری اسلامی افغانستان،  بر تقویت همکاری‌های مرزی و ایجاد هماهنگی بیشتر میان ادارات ذیربط دو کشور تأکید کرد.

همچنین فیضی ضمن قدردانی از موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با حمایت از روند صلح و نظام جمهوری اسلامی افغانستان، در مورد تعهد دولت افغانستان برای دستیابی به صلح و دریافت راه حل سیاسی برای پایان جنگ و‌ خونریزی در افغانستان گفت‌وگو کرد.

وی افزود که افغانستان و کشورهای همسایه دارای فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک بوده و بر نیاز برای ایجاد هماهنگی، انجام مشورت ها و کار بیشتر مشترک درین زمینه در سطح منطقه تأکید نمود. 

به گزارش فارس، «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه‌ جمهوری اسلامی امروز پنجشنبه (24 تیر) در جریان سفر به کابل، با «عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

موسوی در این دیدار، با تاکید بر حمایت کشورش از روند صلح افغانستان افزود که ایران طرفدار پایان خشونت‌ها در افغانستان و حل بحران از راه گفت‌وگو و مذاکرات است.

دوطرف همچنین در مورد چگونگی تنظیم بهتر امور گمرکی و مرزی و تداوم تماس‌های نزدیک مسؤولین ذیربط دو کشور تأکید کردند.