دولت روحانی عملکرد خوبی در سیاست خارجی نداشت/ گام های دولت بعدی در روابط خارجی باید محکم باشد

الله وردی دهقانی ، نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به عملکرد دولت روحانی در حوزه سیاست خارجی و رابطه با کشورهای غربی بیان کرد: علکرد دولت در سیاست خارجی علیرغم اینکه خودشان را خواهان ارتباط با کشورهای غربی دنیا نشان می دادند قابل توجه نیست و همچنان شاهد مشکلات تحریم ها و عدم اجرای برجام هستیم.

**روحانی مدعی رفع تحریم ها بود اما شاهد افزایش تحریم در دولتش بودیم

وی افزود: این مسائل درحالی است که دولت روحانی ادعای رفع تحریم ها و ارتباط با دنیای غرب را داشت اما شاهد نتیجه قابل قبول نبودیم و همچنان تحریم ها پابرجا مانده است. حتی کشورهای غربی در زمانی که برجام به امضا رسید تحریم ها را افزایش دادند و آمریکا نیز عملا از توافق برجام خارج شد.

دهقانی تاکید کرد: اقدامات خاصی نیز ازطرف دولت ندیدیم. مگر اینکه با موضع گیری های مقام معظم رهبری و مجلس مجبور شدند برخی تصمیمات را اتخاذ کنند و اقدامات قبل از برجام را تاحدی اجرا کنند. اما دولت اراده لازم را نداشت و امیدوار هستیم دولت جدید با راهبرد جدید و قاطع مقابل کشورهایی که خواهان تحقیر جمهوری اسلامی هستند بایستد.

*گام های دولت بعدی در روابط خارجی باید محکم باشد  

نماینده مجلس گفت: گام های دولت در سیاست خارجی باید محکم باشد. محکم بودن نظرات دولت در روابط دیپلماسی منجر به افزایش اقتدار و قدرت کشور می شود. مسئولان اینده وزارت امور خارجه باید درقبال غربی ها رفتاری مطالبه گر داشته باشند و پس از پذیرفتن شرایط برجام، اقدامات آن ها باید راستی آزمایی شود.

او خاطرنشان کرد: چرا که همیشه قانون شکن بوده اند و روابط و قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته اند بنابراین باید ثابت کنند که به حقوق ملت ها به ویژه مردم ایران و جمهوری اسلامی به ویژه قراردادهایی که خودشان بسته اند پایبند هستند یاخیر. پس از آن ایران نیز تعهدات برجام را اجرایی می کند.

دهقانی ادامه داد: اکنون مدت هاست تیم مذاکره کننده در وین حضور دارند و دارند برای مذاکره، مذاکره می کنند. اما این دیدارها به جز وقت کشی هیچ فایده ای ندارد. اگر غربی ها می خواهند به برجام برگردند مسیر باز است.

نماینده مردم .. درمجلس درانتها ابراز می کند: سال ها پیش هم درمورد این توافق مذاکره شده و اکنون دیگر مذاکره مجدد معنایی ندارد. مسئولان باید بپذیرند که این رفتار غربی ها وقت کشی و خسته کردن ایران است. لذا اگر نمی خواهند به برجام برگردند دلیلی برای مذاکره با آن ها وجود ندارد.