گسترش دوباره ویروس کرونا در آمریکا

 این مقام آمریکایی روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه «وضعیت کشور» شبکه خبری سی ان ان گفت: ما شاهد افزایش ابتلا در بین افرادی هستیم که واکسن نزده اند .

وی افزود: اگر کسی واکسن زده باشد بسیار خوب در مقابل بستری شدن در بیمارستان و مرگ محافظت می شود، اما متاسفانه این موضوع درباره افرادی که واکسن دریافت نکرده اند صدق نمی کند.

در هفته های اخیر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ به ویژه با شیوع ویروس دلتا که سرعت انتقال بیشتری دارد بسرعت در سراسر آمریکا افزایش یافته است.

ویروس جدید عمدتا در مناطقی که واکسن دریافت نکرده اند شیوع یافته است و به گفته مورتی ۹۹.۵ درصد از مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا در بین افرادی است که هنوز واکسینه نشده اند.

روند واکسیناسیون در آمریکا کاهش یافته است زیرا بسیاری از افرادی که نسبت به کارامدی واکسن ها شک دارند هنوز از واکسن زدن خودداری می کنند.

جراح کل آمریکا گفت: مهم است که دولت بایدن از هر اقدام ممکن استفاده کند تا مطمئن شود مردم از اطلاعات کافی درباره واکسن ها برخوردار هستند، واکسن در دسترس آنها است.

وی افزود این سریع ترین و موثرترین شیوه برای خروج از این همه گیری است.

افزایش شمار ابتلا در ایالت های مختلف آمریکا

آمار دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد: تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در همه ۵۰ ایالت آمریکا در حال افزایش است و به همان نسبت نیز بستری شدن در بیمارستان ها افزایش یافته است.

روز شنبه برای سومین روز متوالی شمار مبتلایان جدید در یک هفته در هر کدام از ایالت های آمریکا نسبت به آمار هفته قبل افزایش داشت.

بیش از ۲۵ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ روز شنبه در بیمارستان های آمریکا بستری شدند که ۲۴.۱ درصد نسبت به هفته قبل بیشتر بود. همچنین ۶ هزار و ۱۹۸ بزرگسال مبتلا به کووید-۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند که نسبت به هفته قبل ۲۵.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

کارشناسان بهداشتی در آمریکا تایید کرده اند که اکثریت افراد مبتلا به کووید۱۹ و بستری شدگان در بیمارستان ها واکسن دریافت نکرده اند.

هشدار درباره انتشار اطلاعات غلط در فضای مجازی 

مقامات ارشد بهداشتی آمریکا درباره گسترش انتشار اطلاعات غلط در اینترنت و فضای مجازی هشدار داده اند.

مورتی  در این زمینه گفت درمذاکره با مسوولان شبکه های اجتماعی درباره انتشار اطلاعات نادرست در خصوص مسائل بهداشتی و مربوط به سلامت در فضای مجازی ابراز نگرانی کرده است.

وی افزود تلاش های کنونی شرکت های بزرگ فناوری برای جلوگیری از این امر کافی نیست و همچنان شاهد گسترش قابل توجه اطلاعات نادرست هستیم.

دکتر آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی در آمریکا نیز در مصاحبه با سی ان ان گفت تبلیغات درباره واکسن بواسطه موانعی که اطلاعات نادرست ایجاد کرده اند، موثر نبوده اند.