گرانی، قطعی برق و آب در روزهای پایانی دولت طبیعی نیست

احمد حسین فلاحی ، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به گرانی ها ی پیش آمده در دولت روحانی بیان کرد: در این چند روز آخر دولت اتفاقاتی رخ می دهد که غیر معمول است. به ناگاه کشور با قطعی برق و مشکل کمبود آب، معضل مرغ و نهاده های دامی مواجه شد که به نظر نمی رسد موضوعی طبیعی باشد.

وی افزود: این سوال پیش می آید که چرا تمام این مسائل باید در این زمان پیش بیاید؟ بنابراین بایستی نهادهای امنیتی به این موضوع ورود کنند و یک بررسی جدی صورت پذیرد. نکته ای که باعث می شود این فرضیات قوت بگیرد این است که به طورمثال نهاده های دامی در کشور وجود دارد اما در بنادر دپو شده است.

وی افزود: این مسئله درست مصادف با زمانی است که کشور به این نهاده ها احتیاج دارد و هم اکنون دام های مولد ذبح می شوند و امنیت غذایی کشور به خطر می افتد. اما دولت این نهاده ها را دپو می کند که این مسئله یا دانسته است که جرم تلقی می شود و یا ندانسته است که بی کفایتی آن ها را نشان می دهد.

فلاحی ادامه داد: بنده در نطق سال گذشته هم در مجلس عرض کردم که مسئولان این محصولات را 270 روز در بندر شهید رجایی دپو کردند تا روز انتخابات آمریکا در 13 آبان آقای نهاوندیان دستور داد تا این محصولات آزاد و سریعا وارد کشور شوند. 

*دپوی کالاهای اساسی در بنادر و گرانی ها یا عمدی است یا به دلیل ناکارآمدی دولت

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: چرا باید این نهاده ها 270 روز دپو شوند؟ و چه کسی پاسخگوی این نهاده هایی است که در این میان فاسد می شوند و باید برای برای امحا نیز هزینه های زیادی شود؟ مشخصا دولت باید جوابی برای این قبیل اقدامات داشته باشد. چرا که یا عمدا این کارها دارد صورت میگیرد یا ناکارآمدی آن ها است.

او عنوان کرد: هم اکنون هم بحث کمبود مرغ شنیده می شود که موجب شده تا صف های طولانی در برخی شهرها شکل بگیرد. مقام معظم رهبری فرمودند: برخی از افراد کاری می کنند تا مردم را ببرند داخل صف های طولانی بایستند تا به نظام بد و بیراه بگویند. هم اکنون هم همین کار را انجام دادند.

فلاحی افزود: دولت به جهت اینکه در چند سال اخیر هیچ نیروگاه برقی به کشور اضافه نکرده است موجب می شود تا با معضل برق مواجه شویم و سپس باعث می شود برخی به نظام و رهبری توهین کنند و عده ای سودجو در این میان بگویند برق را به عراق و سوریه میفرستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در صورتی که به این موضوع دقت نمی شود که نیروگاه هایی که در این مدت مشکل داشتند و از مدار خارج شدند یا اینکه کشوری که هر روز نیاز بیشتری به تولید برق دارد چرا دولت هیچ اقدامی در جهت راه اندازی نیروگاه های جدید انجام نداده است؟

*به نظرمی رسد برنامه سازمان دهی شده از درون و بیرون مرزها وجود دارد تا با و بی عرضگی برخی از مردم ناآگاه را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تحریک کند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابرازکرد: با این اوصاف مشخص می شود که یک برنامه سازمان دهی شده از درون و بیرون مرزها وجود دارد تا با بی کفایتی و بی عرضگی در درون و دشمنان مردمی را که آگاهی کاملی با این موضوعات ندارند بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تحریک کنند.

وی اظهار می کند: موضوع خوزستان هم به همین منوال است. گلایه مقام معظم رهبری هم همین است که چندین بار از صندوق توسعه اجازه داد تا برداشت داشته باشند و برای یک بار موضوعات مربوط به آب و فاضلاب خوزستان را حل کنند که متاسفانه این موضوع اتفاق نیفتاد.

فلاحی درانتها گفت: لذا نهادهای امنیتی بایستی به این موضوعات به طور جدی ورود کنند و عاملان این مسائل را از صدر تا ذیل دستگاه اجرایی را مورد بازخواست قرار دهند.