دولت درسال پایانی نظارت را رها و باعث آشفتگی در بازار شد

سیدجواد حسینی کیا ، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به تصویب طرح تحقیق و تفحص از وزارت صمت به واسطه گرانی های اخیر تاکید کرد: دولت در این یک سال پایانی عملا مجموعه نظارتی خودش را رها کرد و دیدیم که یک آشفتگی در بازار به وجود آمد.

وی افزود: از یک سو شخص رئیس جمهور در ابتدای سال گفت هیچ جنسی نباید گران شود اما بعد از آن به یکباره شاهد بودیم که قیمت سیمان، فولاد، روغن ماشین و... به صورت افسار گسیخته گران شد.

*نابه سامانی بازار نشان از عدم انسجام در دورن دولت است

حسینی کیا ادامه داد: همه این موارد نشان دهنده آن است که در درون دولت انسجام وجود ندارد و از سوی دیگر هم مافیا از آب گل آلود ماهی می گیرند. مافیا و دلالان زمانی که متوجه این موضوع می شود که نظارتی وجود ندارد بازار را بهم می ریزند.

او بیان کرد: درچنین شرایط هرکسی می تواند برای خودش نرخ تعیین کند. در همین راستا نامه انجمن لبنی کشور به رئیس جمهور را دیدیم که نوشته بودند اگر شما گران نکنید ما خودمان قیمت ها را افزایش می دهیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: این نشان می دهد که دولت جایگاه واقعی خودش را ندارد که یک مجموعه صنفی به راحتی ان را تهدید می کند. به نظر میرسد دولت در این یک سال پایانی حوزه نظارتی خودش را رها کرد.

او درانتها خاطرنشان کرد: از سویی مافیا هم از این فرصت سو استفاده کردند و حاصل آن ناهنجاری در قیمت های بازار شد. مجلس هم در راستای کار خودش قدم هایی را برمیدارد و امیدواریم که بخش نظارتی بتواند حداقل التیمامی بر دل مردم عزیز کشورمان بگذارد.