اصل سیاست راهبری ایران، ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه است

ابراهیم عزیزی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با کشورهای همسایه تاکید کرد: از گذشته سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران براساس ارتباط، تعامل و عمق دادن به ارتباطات با کشورهای همسایه و کشورهایی که همیشه حسن همجواری را به جا آورده اند و در راستای منافع منطقه با ایران همکاری داشته اند، بوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر این سیاست پافشاری دارد و معتقد است که امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود. زیرا کشورهای همسایه همواره منافع مشترکی باهم دارند که چنانچه به یک تعامل خوبی از لحاظ اقتصادی، امنیتی و.. برسند می توانند از آن بهره لازم را ببرند.

عزیزی تاکید کرد: به نظر می رسد دولت آینده نیز سیاست خود را همانگونه که رئیس جمهور منتخب ملت ایران گفت برمبنای دوستی با کشورهای منطقه قرار داده است. البته ما از گذشته هم با هیچ کدام از کشورهای منطقه دشمنی نداشتیم و همواره از در دوستی ارتباط و تعامل با کشورهای منطقه برخورد کرده ایم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها گفت: دولت آینده سیاست هوشمندانه ای را در پیش گرفته است و امیدوار هستیم که کشورهای منطقه نیز از این فرصت استفاده کنند و به این نتیجه رسیده باشند که تعامل سازنده می تواند هم برای آن ها و هم برای ما مفید باشد.