پنجشنبه لیست کابینه به مجلس ارائه می‌شود

 سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 6 مرداد) و در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره تدابیری که مجلس برای مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده در نظر گرفته است، گفت: مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ساعت ۱۷ پنجشنبه ۱۴ مرداد برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص کرونا که در کشور حاکم است و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی ما در زمینه دعوت از مهمانان داخلی جهت حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب با محدودیت هایی مواجه هستیم و بر این اساس دعوت از مهمانان داخلی در سطح مقامات عالیرتبه کشوری و لشکری خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره مهمانان خارجی که در مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده حضور می یابند، گفت: تا امروز بیش از ۵۰ کشور اعلام کرده اند که در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب حضور می یابند و دعوت نامه های آنها ارسال شده است. مقامات کشورهای خارجی در سطوح مختلف از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر امور خارجه و در سطح پایین تر هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: تا جایی که پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد ما سعی می کنیم از حضور مهمانان به ویژه مهمانان خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور آینده بهره مند شویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه زمانی مجلس برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم را بررسی می کند، گفت: اگر تا بعد از مراسم تحلیف لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم آماده و اعلام شود، بلافاصله مجلس بررسی های خود را آغاز می کند، چرا که تأکید رئیس جمهور منتخب و رئیس مجلس شورای اسلامی این است که شرایط خاص کشور اقتضا می کند بلافاصله وزرای جدید مشخص شوند و کار خود را شروع کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: بر این اساس اگر تا زمان مراسم تحلیف لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم اعلام شود، کمیسیون های تخصصی مجلس از روز شنبه ۱۶ مردادماه بررسی برنامه وزرای پیشنهادی را آغاز خواهند کرد و احتمالا یک هفته این کار در کمیسیون ها طول می کشد و پس از آن بررسی رأی اعتماد وزرا را در صحن علنی مجلس خواهیم داشت.