حضور نماینده عربستان در مراسم تحلیف رئیسی قطعی نیست

 حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس درباره آخرین وضعیت حضور مهمانان داخلی و خارجی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب گفت: بر اساس هماهنگی انجام شده مراسم تحلیف حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنج شنبه ۱۴ مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: تا این لحظه ۷۵ نماینده خارجی برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کشور ما اعلام حضور کرده اند و این میزان رو به افزایش است.  

سلیمی با بیان اینکه این آمار روز به روز در حال افزایش است توضیح داد: حتی کشور‌هایی که در زمان ریاست جمهوری قبلی روابط خوبی با ما نداشتند و در این مراسم شرکت نکرده بودند هم برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده اند.  

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره شایعات حضور نماینده‌ای از کشور عربستان در مراسم تحلیف اظهار کرد: حضور نماینده عربستان در مراسم تحلیف رئیس جمهور سیزدهم هنوز قطعی نیست، ولی فضای جدیدی بین ایران و عربستان در حال شکل گیری است.  

 گفتنی است، یک منبع آگاه که نامش فاش نشده چندی پیش در گفت‌وگویی با یکی از رسانه های داخلی از احتمال حضور نماینده‌ای از پادشاهی عربستان در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی خبر داده و اظهار کرد: با توجه به حل‌وفصل تمامی موارد اختلافی دوجانبه، هر لحظه امکان اعلام بهبود روابط تهران و ریاض و بازگشایی سفارتخانه‌ها وجود دارد. در حال حاضر مذاکرات در پایتخت‌های برخی از کشور‌های عربی در جریان است و بیشتر موارد اختلافی نه در مورد مناسبات ایران و عربستان، بلکه در رابطه با وضعیت کشور‌های یمن، لبنان و عراق است.» این منبع آگاه با بیان اینکه احتمال می‌دهم در مراسم تحلیف آقای رئیسی اتفاقی رخ دهد، ادامه داد: طرفین در حال مذاکره هستند که در مراسم تحلیف حرکت نمادینی انجام شده و پس از آن روابط آغاز شود.