بازتاب مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ایران در رسانه‌های جهان + تصاویر

مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ی امام خمینی (ره) آغاز شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکم تنفیذ، حضور پر معنا و عزت‌آفرین مردم در انتخابات و انتخاب شخصیتی مردمی، پرهیزگار و دارای سوابق درخشان مدیریت را نشانه عزم راسخ ملت بر پیمودن مسیر نورانی انقلاب یعنی مسیر عدالت، پیشرفت و آزادی دانستند.

خبرگزاری های رویترز، اسوشیتد پرس و یونیوز و شبکه های تلویزیونی الجزیره مباشر، المیادین، المنار، روسیا الیوم، الاتجاه، المسیره و العهد از جمله رسانه هایی هستند که مراسم تنفیذ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب را به صورت زنده و مستقیم پوشش دادند.

الجزیره مباشر انگلیسی

شبکه خبری الجزیره مباشر انگلیسی مراسم تنفیذ ریاست جمهوری را به صورت مستقیم پوشش داد.

المنار

شبکه تلویزیونی المنار لبنان نیز این مراسم را به صورت زنده از شبکه خود به صورت کامل پخش کرد.

پرس تی وی

شبکه پرس تی وی با پخش مستقیم و ترجمه همزمان به زبان انگلیسی این مراسم را پوشش داد.

فرانس 24

خبر گزاری فرانسه در مطلبی به پوشش مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ایران پرداخت.

سی ان ان

شبکه خبری سی‌ان‌ان در پوشش مراسم تنفیذ اعلام کرد که رهبر ایران، ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور تایید کرد.

جروزالم پست

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز خبری از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری منتشر و اعلام کرد که رهبر ایران ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی را که متعهد شده تحریم های ظالمانه را لغو می‌کند، تایید کرد.

آرتی عربی

شبکه آرتی عربی روسیه مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی از سوی رهبر ایران را پوشش داد.

الحدث

الحدث نیز این مراسم را به صورت کامل از شبکه تلویزیونی خود پخش کرد.

المیادین

المیادین با پوشش زنده مراسم تنفیذ نوشت: رهبر ایران حکم مردم را اجرا و سید ابراهیم رئیسی را برای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران تایید کرد.

المسیره

شبکه تلویزیونی المسیره یمن اعطای حکم تنفیذ رهبر ایران به سید ابراهیم رئیسی را به صورت مستقیم پوشش داد.

رویترز

رویترز نیز ضمن پوشش این مراسم در وب سایت خود نوشت: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران ، روز سه شنبه اعلام کرد دولتش گام هایی برای لغو تحریم های «ظالمانه» وضع شده از سوی آمریکا برمی دارد.

حجت الاسلام  ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در مراسم تنفیذ خود اعلام کرد انتخابات حماسه‌ای بود که دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار کرد، در این حماسه تمام مردم نقش داشتند، از تمام اقشار، اقوام، مذاهب و مردم عزیزی که یکدیگر را دعوت به انتخابات کردند، تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد که ما به دنبال مذاکره هستیم، اما سفره مردم را به این موضوع گره نمی‌زنیم، از امروز دولت باید موضوع‌های مهم کسری بودجه، بازار سرمایه، کنترل تورم و گرانی‌ها، کرونا، آب و برق و را دنبال کند و به دولتمردان دوازدهم خسته نباشید می‌گویم، اما کار‌های زیادی امروز پیش روی دولت سیزدهم است، یک برنامه ریزی انجام و مسائل محوری شناسایی شده و به مردم اطمینان می‌دهم که راهکار‌های آن هم تعیین شده است.