آمریکا با «تعلیق مذاکرات وین» تغییر بازیگران عرصه دیپلماسی را پذیرفت

 حجت الاسلام امیرقلی جعفری عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در مورد تلاش آمریکا برای اعمال تحریم ها علیه ایران اظهارداشت: لابی‌های صهیونیستی تصمیم گیر اصلی در آمریکا برای تعیین سیاست خارجی این کشور است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادبیات آمریکا در قبال ایران شاید تغییر کند اما تفاوتی در اهداف و منافع ملی آنها وجود ندارد. تعلیق مذاکرات وین و بیان این مطلب که سیاست خارجی در ایران در حال گذار است، نشان دهنده این موضوع است که دولت آمریکا فهمیده بازیگران سیاست خارجی جمهوری اسلامی تغییر کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی اظهارداشت: آمریکا فهمیده است که باید ادبیات خود را با ملت ایران تغییر دهد، البته اهداف استعمارگرایانه آمریکا تغییر نکرده است.

وی ادامه داد: دولت آمریکا باید بداند که دولتی جدید با رویکردها و اهداف جدیدی روی کار آمده است. مواضع این دولت در سیاست خارجی روشن است. مجلس انقلابی نیز با تصویب قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها موضع خود را نسبت به سیاست خارجی کشور اعلام کرد.

جعفری افزود: مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از ادامه زیاده خواهی‌های دولت آمریکا و وادادگی دولت تدبیر در برابر آمریکا این قانون را به تصویب رساند. به همین دلیل است که روحانی دائما علیه این قانون صحبت می کند.

وی با اشاره به اظهارات روحانی مبنی بر اینکه نمی گذارند عراقچی کار را تمام کند، گفت: دولت تلاش دارد در آخرین روزهای کاری خود با نهایت وادادگی، تمام امتیازات مورد نظر آمریکا را در مذاکرات وین در اختیار مذاکره کنندگان اروپایی وآمریکایی قرار دهد.

جعفری گفت: دولت مردمی با پشتوانه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و طراحی های جدید برای مذاکره، ضمن تعامل با تمام دنیا حقوق ملت ایران در مسئله هسته ای را استیفا کند.

وی تصریح کرد: روحانی شش سال عمر دولت را به مذاکرات اختصاص داد و امروز دستش خالی است. به مردم گفته بودند که زندگی، آب، نان و محیط زیست شما به مذاکرات گره خورده است و امروز هیچ چیزی برای عرضه به مردم ندارند.

جعفری، اظهارات روحانی را فرار به جلو خواند و گفت: روحانی تلاش دارد توپ ناکامی های خود را به میدان مجلس بیندازد، زیرا پاسخی در مقابل عملکرد خود به تاریخ ندارد.