ایراد گرفتن مجمع تشخیص مصلحت به طرح اصلاح قانون انتخابات/ لایحه مالیات بر ارزش افزوده تبدیل به قانون شد

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با تقدیر از تلاش خبرنگاران و پاسداشت یاد خبرنگاران شهید و درگذشته گفت: از زحمات و خدمات و تلاش های آقای کدخدایی سال‌ها در سال‌های طولانی در سمت سخنگویی شورای نگهبان تشکر می کنم و معتقدم وی تراز سخنگویی را در کشور ارتقا داد.

وی ادامه داد: در شورای نگهبان رسانه مستقل بین داریم، اما من از شما می‌خواهم که زبان و بیان ما در حوزه‌های مختلف باشید و به شورای نگهبان کمک کنید.

طحان نظیف اظهار کرد: تلاش ما این است که در این دوره گوش شنوایی برای پرسش های شما باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبات ارسالی مجلس و اساسنامه ها توضیح داد: لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان در اردیبهشت ماه تأیید شد. لایحه اصلاح قانون صدور چک، لایحه مالیات بر ارزش افزوده، لایحه لایحه موافقتنامه حمل و نقل جاده‌ای مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس خلاف شرع و قانون اساسی نبود.

وی افزود: طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌های مردمی، طرح طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور، طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۹۹ کل کشور نیز تأیید شد.

طحان نظیف درباره موارد مورد ایراد شورای نگهبان بیان کرد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با رفت و آمدها در نهایت اشکالی به آن نداشتیم ولی هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نکاتی را به شورا منعکس کرد که برخی موارد حل نشده بود و ما آن را به مجلس فرستادیم.

وی ادامه داد: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در کمیسیون مشترک بررسی شده بود، اواخر سال گذشته تصویب شد و ابهام‌های زیادی در ابتدا داشت که مجلس آن را اصلاح کرده و البته همچنان برخی ابهام‌ها همچنان باقی است و طرح فعلا در اختیار مجلس است.