رژیم صهیونیستی به دنبال به شکست کشاندن گفت‌وگوهای وین است

 «رضا میرابیان» درباره تحولات اخیر منطقه خلیج فارس و ادعای آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه ایران گفت: ادعای رژیم صهیونیستی ، انگلیس و آمریکا درباره حمله به نفتکش اسرائیلی هم از طرف مقامات ارشد وزارت امور خارجه و هم نهادهای مسئول به سرعت و به شدت تکذیب شد و آن را فضاسازی علیه ایران در آستانه ریاست‌ جمهوری سید ابراهیم رئیسی دانستند. 

وی با اشاره به برنامه‌های منطقه ای آیت الله سید ابراهیم رئیسی در عرصه سیاست خارجی اظهار داشت: در آستانه ریاست جمهوری رییسی که خواستار ایجاد صلح و آرامش در منطقه، کوتاه کردن دست بیگانگان و بهبود روابط منطقه‌ای است، شاهد هستیم که چند کشور جنگ روانی شدیدی را علیه ایران به راه انداخته‌ و خواستار ارسال پرونده ایران به شورای امنیت و ایجاد یک فضاسازی امنیتی علیه تهران هستند.

این کارشناس مسائل خلیج فارس با اشاره به رویکرد رژیم اشغالگر قدس در مسائل منطقه و تلاش‌های آن برای ایجاد شکاف‌های منطقه‌ای تصریح کرد: به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی در این توطئه دست دارد و مایل نیست در شرایطی که ایران می‌خواهد با کشورهای منطقه روابطش را بهبود داده و مناسبات خود را توسعه دهد، این کار انجام شود. به همین خاطر، صهیونیست‌ها با اقدامات ایذایی و جنگ روانی درصدد ایجاد شکاف میان ایران و کشورهای منطقه و پر ابهام کردن وضعیت و شرایط هستند.

ساختگی بودن ادعای اسرائیل بر همه مشخص و مبرهن است

میرابیان درباره درخواست چند کشور برای بررسی این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل متحد هم خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه چند کشور از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند که این موضوع را در دستورکار خود قرار داده و ایران را محکوم کند، اما زمینه آن فراهم نیست چراکه این ادعا فقط در سطح یک اتهام‌زنی مضحک و بچگانه باقی مانده و هیچ سند و مدرک متقن و ادله کافی و واقعی وجود ندارد کما آنکه در سال‌های گذشته نیز چنین اتهاماتی را علیه ایران مطرح کردند اما ساختگی بودن آن بر همه مشخص و مبرهن شد. 

وی با بیان اینکه افکار عمومی دنیا نیز با این اتهام‌زنی همراهی نکرد چرا که آنها می‌دانند که این صحنه‌سازی‌ها تا چه اندازه دروغین است، ابراز داشت: در ادامه این سناریوسازی و توطئه‌چینی علیه ایران از سوی رژیم اشغالگر قدس، شاهد بودیم که وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گستاخانه تهدید کرده که ما آماده حمله علیه ایران هستیم. در واقع، آنها در ابتدا فضاسازی کرده و عذر و بهانه ایجاد می‌کنند و سپس در ادامه به تهدید کردن و پرونده‌سازی روی می‌آورند.

به گفته این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه و به شکست کشاندن دوره هفتم گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام است. در واقع، اسرائیل با این پرونده‌سازی‌ها هم می‌خواهد در مذاکرات وین برای احیای برجام اخلال ایجاد کند و هم فضای منطقه را متشنج و تنش‌آلود سازد.

ادعاهای اسرائیل خدشه‌ای در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند

میرابیان در پاسخ به این سوال که پرونده‌سازی‌های اسرائیل تا چه اندازه می‌تواند امنیت خلیج فارس را تحت تاثیر قرار دهد، بیان کرد: اقدامات رژیم صهیونسیتی نمی‌تواند امنیت منطقه را تحت تاثیر خویش قرار دهد. جمهوری اسلامی ایران پایه اصلی امنیت در خلیج فارس است و اگر این عامل امنیت نباشد، هیچ امنیت و ثباتی در خلیج فارس نخواهد بود. 

وی با تاکید بر اینکه ادعاهای اسرائیل علیه کشورمان خدشه‌ای در عزم و اراده ایران برای تامین امنیت در منطقه ایجاد نمی‌کند، یادآور شد: در جنگ تحمیلی هم این آمریکا بود که جنگ نفت‌کش‌ها را به راه انداخت بنابراین اگر اراده ایران نبوده و نباشد، منطقه ناامن می‌شود.

این کارشناس مسائل خلیج فارس درباره تاثیر این ادعاها در روابط ایران با کشورهای منطقه هم عنوان کرد: اکثریت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال آرامش و ایجاد ثبات در منطقه هستند. حتی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی گرایش پیدا کرده و روابط رسمی با تل‌آویو برقرار کرده‌اند و کشوری مثل عربستان هم که در سال‌های پیش از ایران فاصله پیدا کرده و روابط خصمانه دارند، می‌دانند که ایران خواهان ثبات و آرامش در منطقه است. بی دلیل نیست که عربستان سعودی در شرایط کنونی، خواهان گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران است و چندین دور مذاکره در میان مقامات ایرانی و سعودی انجام شده است.

اقدام نظامی علیه ایران موجب نابودی همیشگی صهیونیست‌ها می‌شود

میرابیان درباره چشم‌انداز امنیت در خلیج فارس و تهدید وزیر دفاع اسرائیل هم گفت: بعید است رژیم صهیونیستی جسارت داشته باشند وارد اقدام نظامی علیه ایران شود آنها می‌دانند که یک اقدام سخت نظامی علیه کشورمان حتی در بُعد کوچک، با پاسخ سخت و قاطع ایران روبه‌رو می‌شود و می‌تواند نابودی همیشگی آنها را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: اقدامات ادعاها و نکات اسرائیل بیشتر یک نوع باج‌خواهی از آمریکا است. در واقع، آنها با این کار می‌خواهند ایالات متحده را تحت فشار قرار دهند تا به خواسته‌های ایران در مذاکرات وین تن ندهد و برجام احیا نشود. در واقع، این پرونده‌سازی، یک نوع فشار سیاسی است.