تیم اقتصادی رئیسی ناهماهنگ باشد، مشکلات ادامه دارد

 غلامحسین رضوانی با بیان اینکه حسن روحانی نتوانست به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند، اظهار داشت: مردم ما به خوبی می‌توانند عملکرد دولت سابق را قضاوت کنند. از قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲، همواره مردم از حسن روحانی حرف‌های ضد و نقیضی شنیدند.

وی متذکر شد: روحانی بارها گفت که ما تحریمها را برداشتیم اما در مقابل، خودش بارها این موضوع را مطرح کرد که جنگ اقتصادی بسیار سختی بر کشور در دوران ریاست‌جمهوری وی تحمیل شد، اگر تحریم نبودیم، برنامه‌های دولت محقق می‌شد و این مسئله به خوبی تناقض در گفته‌های رئیس‌جمهور سابق را نشان می‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مردم کاملاً واضح است که صحبت‌های رئیس‌جمهور سابق به ویژه درباره لغو تحریم‌ها از اساس خلاف واقع بود، هیچ‌گاه لغو تحریم‌ها اتفاق نیفتاد، حتی زمانی که دولتمردان سابق ادعا کردند که در برجام قدرت‌های جهانی در مقابل ما زانو زدند، این اتفاق نیفتاد.

رضوانی ادامه داد: در همان مقطع نیز بحث تعلیق تحریم‌ها مطرح بود و به همین دلیل شاهد بودیم که رؤسای‌جمهور آمریکا هر چند وقت یک‌بار تحریم‌های ایران را تمدید می‌کردند. در واقع، تیم مذاکره‌کننده ما بارها بحث لغو تحریم‌ها را مطرح کردند در حالی که در عمل این موضوع مطرح نبود و صرفاً بحث تعلیق تحریم‌ها از سوی طرف غربی مطرح بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: البته آمریکایی‌ها همان تعلیق تحریم‌های ایران را هم به درستی عملیاتی نکردند. متأسفانه کسانی که در دولت روحانی عنوان «قهرمان دیپلماسی» را گرفتند، در مذاکرات عملکرد قابل قبولی نداشتند.

رضوانی در ادامه با تأکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت رئیسی باید با یکدیگر هماهنگ و یکپارچه باشند، گفت: اقتصاد یک مجموعه به هم پیوسته است و حتماً باید تیم اقتصادی دولت آینده با هم متحد باشند.

وی بیان کرد: اگر در بخشی از تیم اقتصادی دولت ناهماهنگی به وجود آید، تأثیر منفی آن در کل ساختار اقتصادی کشور بروز و ظهور پیدا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتماً باید برنامه دقیق و مدونی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور در دولت آینده در نظر گرفته شود، یک تیم اقتصادی هماهنگ و همسو هم باید انتخاب شود تا این برنامه‌ها را به صورت دقیق عملیاتی کند.

رضوانی ادامه داد: اگر تیم اقتصادی دولت با یکدیگر هماهنگ نباشند، مشکلات اقتصادی کشور ادامه پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تأکید بر اینکه نمایندگان در جلسات رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم باید به هماهنگی آنان با هم توجه کنند، گفت: نمایندگان باید در جلسات بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت دقت کنند و به افرادی رأی دهند که برنامه لازم برای برون‌رفت از مشکلات کشور را داشته باشند و امیدوارم که رئیسی تیم منسجم و هماهنگی را به ویژه در بخش اقتصادی کشور انتخاب کند.