مذاکرات وین ممکن است در ماه سپتامبر از سر گرفته شود

 لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتی به نقل از یکی از مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد که پیش بینی می‌شود مذاکرات هسته‌ای ایران در وین از اوایل ماه سپتامبر آغاز شود.

این مقام اروپایی در ادامه با تاکید بر اینکه این فقط یک حدس است، گفت: «ما امیدواریم که به محض آغاز کار دولت آقای رئیسی، مذاکرات از همانجا که متوقف شد، از سر گرفته شوند.»

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در ادامه گفت: «مقامات ایرانی در طول مذاکرات بر سر ادامه گفتگو‌های هسته‌ای از جایی که مذاکرات در ۲۰ ژوئن متوقف شده بود، اختلاف نظر نداشته و اعتراضی نکردند.»

این دیپلمات اظهار داشت که مقامات ایرانی می‌گویند هنوز نمی‌دانند که آیا وزارت خارجه مسئول مذاکرات هسته‌ای خواهد بود یا مسئولیت این مذاکرات به نهاد دیگری محول خواهد شد.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در پایان خاطر نشان کرد که اگر عبداللهیان وزیر خارجه بعدی ایران باشد، یک فرد باتجربه است و قطعاً  می‌توانیم با او همکاری کنیم.

پس از پایان دور ششم مذاکرات وین، مقام‌های آمریکایی در اظهاراتی متعدد مدعی شده‌اند که برای دور جدید مذاکرات آماده‌اند و با این ادعا توپ را در زمین ایران انداخته‌اند. در حالی که ایران از ابتدا خواستار لغو کامل تحریم‌ها و راستی آزمایی آمریکا در این خصوص بوده، اما واشنگتن اقدام مثبتی انجام نداده است.