سید حسن نصرالله: باید در مقابل جنگ روانی علیه مقاومت بایستیم

  سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در محفلی عاشورایی بمناسبت سومین شب ماه محرم شب که حزب الله آن را در ضاحیه بیروت برگزار کرد، به موضوع خطر جنگ روانی و رسانه‌ای علیه مقاومت پرداخت و ضمن هشدار در این رابطه بر لزوم مقابله مقاومت در برابر این جنگ تاکید کرد.

وی در این راستا ادامه داد: در حقیقت جنگ روانی و تبلیغاتی در هر نقطه از جهان علیه مقاومت و مستضعفان در حال انجام است و نباید آن را دست کم گرفت.

سید حسن نصرالله با اشاره به جنگ تبلیغاتی و روانی علیه مقاومت، افزود: باید بدانیم که همه جنگ‌ها نظامی نیستند و همین امر برای امام حسین (ع) نیز اتفاق افتاد و در یک جنگ روانی ایشان را به قیام علیه پیشوای دینی و شرعی متهم کردند و برخی‌ها هم در اتهامتشان، قیام ایشان را به خاطر کسب پول و قدرت تلقی کردند و برخی هم آن را یک مشکل قبیله‌ای و یا داستان شخصی برشمردند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: در حقیقت ما باید از توانمندی‌ها و امکانات موجود در زمینه رسانه‌ای و تبلیغاتی بهره ببریم و با جنگ روانی کنونی مبتنی بر کذب و افتراء و تحریف حقایق مقابله کنیم.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه همگان مسئول جنگ رسانه‌ای، تاکیدئ کرد: از این رو باید ما نیز در آن سهیم باشیم، زیرا امروزه خطرناک‌ترین و مهمترین ابزار جنگ تبلیغاتی دشمنان، شبکه‌های اجتماعی است و البته این به همه مردم اجازه می‌دهد که بخشی از جبهه رسانه‌ای چه در مقام دفاع و چه در مقام حمله باشند.

وی گفت: شبکه‌های اجتماعی در حقیقت یک تهدید و در عین حال یک فرصت محسوب می‌شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما باید تهدید را به فرصت تبدیل و از آن استفاده کنیم و با توجه به اینکه نظرات بسیاری در آمریکا بمنظور کنترل شبکه‌های اجتماعی بیان می‌شود.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه امروز در لبنان یک نبرد حساس و طولانی داریم، افزود: بنابراین از این رو اهالی مقاومت باید آگاه و بابصیرت و مسئولیت پذیر باشند.

وی افزود: مسایل عمومی دست رهبری مقاومت نیست، و همه مسائیل و موضوعات همگانی است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: موضوع رسانه‌ها و جنگ تبلیغاتی و روانی امروزه هم بخش اصلی جنگ محسوب می‌شود، درست همانند واقعه‌ای که کربلا رخ داده بود.