وزارت خارجه خطای نابخشودنی سفرای روسیه و انگلیس را با جدیت پیگیری کند

جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی و هسته‌های بین الملل دانشگاه‌های کشور با صدور بیانیه‌ای اقدام غیر دیپلماتیک اخیر سفرای انگلیس و روسیه را نشانه سرخوردگی شرق و غرب عالم در مقابل عزت روز افزون ملت ایران دانستند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

اقدام غیر دیپلماتیک دو سفیر خارجی در تهران که بدون توجه به آداب دیپلماتیک و احترام به غرور ملی کشور میزبان صورت پذیرفته است را نشانه سرخوردگی شرق و غرب عالم در مقابل استقلال روز افزون ملت ایران می‌دانیم و توصیه می‌کنیم که دولت‌های مزبور پس از شصت سال عینک‌های جِرم آلود خود را تمیز کرده و نظاره کنند که دوران سرکردگی بریتانیا و شوروی در این آب و خاک گذشته و ملت انقلابى ایران با تمسک به اسلام ناب محمدی علیه الصلوات آن را تبدیل به خجلان و سرخوردگی نموده اند.

به دولت بریتانیا که دیگر کبیر نیست و محصور در جزیره‌ای صغیر در میان آب‌های عمیق هست توصیه می‌کنیم که خاطرات خود را مرور کند و به یاد آورد هر بار پس از انقلاب اسلامی خواست به استقلال این کشور خدشه وارد کند فرزندان انقلابی ایران اسلامی که پاسخ درخوری به او دادند.

آیا بوی تعفن تکاوران دریایی بریتانیایی یا سفیر آشوبگر تان را از یاد برده‌اید. به سفیر بی تجربه و خواب‌آلود بریتانیا توصیه می‌کنیم تا تبعات توهین به غرور ملی ایرانیان را از ما سبق خود بهره برده و در جای خود بنشیند.

دولت روسیه نیز بداند که جمهوری اسلامی ایران خود را مدیون و مقروض هیچ کشوری در شرق و غرب عالم نمی‌داند و خون میرزای جنگلی شهید هنوز در شریان ما جریان دارد.

همانطور که سید مقاومت فرمود روسیه جزئی از محور مقاومت نیست. ارتباط ملت و دولت ما با آن‌ها بر اساس احترام متقابل و فهم و ادراک از منافع مشترک است.

وزارت امور خارجه روسیه باید از سفیر نا‌محترم خود بازخواست کند و تفهیم کند که جمهوری اسلامی ایران پهلوی نیست و با هیچ کسی بر سر استقلال و غرور ملی ملت ایران مماشات نمی‌کند.

در پایان نیز وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید در پی پاسخ به این اقدام باشد و این خطای نابخشودنی را با جدیت تمام پیگیری کند و الا فرزندان انقلابی نه شرقی نه غربی به تکلیف مکلف از امام راحل خود عمل خواهند کرد.

 

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

هسته بین الملل امام خمینی (ره) دانشگاه شهید بهشتی

هسته بین الملل دانشگاه جامع امام حسین (ع)

هسته بین الملل دانشگاه سمنان

بسیج دانشجویی دانشکده صنعت هوایی

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران غرب

بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر

بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی

پردیس خواهران دانشگاه امام صادق علیه السلام

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری

بسیج دانشجویی دانشکده اصول الدین تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی