کابینه دولت سیزدهم با تعامل مجلس کار را به دست می‌گیرد

  لطف‌الله فروزنده کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کابینه پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی تا چه حد می‌تواند تحول آفرین باشد و شعارهای او را اجرایی کند؟، گفت: به نظر می‌رسد کابینه‌ای که معرفی شده، کابینه خوبی است که ترکیبی از افراد مجرب و جوان است.

وی افزود: افرادی که برای جایگاه و وزارت‌خانه‌ها معرفی شده‌اند، برخی از قبل سابقه وزارت و بعضی از آنها ایده‌های جدید دارند که این نکته قابل توجهی است.

فروزنده در کابینه سیزدهم هماهنگی و انگیزه لازم وجود دارد

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: حضور جوانان در کابینه می‌تواند به بحث تحول کمک بزرگی کند؛ نکته مهم این است که امروز همه معتقدند وضع موجود باید تغییر کند. اکنون یک روح هماهنگ و منسجم وجود دارد و طبیعتاً رئیس جمهور نیز با همین منظر، ترکیبی را انتخاب کرده که این ترکیب بتوانند تیمی هماهنگ و پرانگیزه برای حل و پیگیری مسائل باشند.

فروزنده نسبت به کابینه پیشنهادی ابراز امیدواری کرد و درباره انتقاد کارشناسان به بی‌تجربگی برخی از اسامی موجود در کابینه، گفت: یک وزیر باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد، فقط تجربه مطرح نیست. نکات بسیاری از جمله اینکه دیدگاه‌های فرد، درست و مناسب باشد، برای حوزه و بخش خود برنامه داشته باشد، انگیزه کار و روحیه جهادی داشته باشد و در عین حال آن بخش را به خوبی بفهمد و تحلیل درستی از آن داشته باشد، همه حائز اهمیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه صرفاً تجربه برای مدیریت و بهبود شرایط کمک نمی‌کند، اظهار کرد: من وجود نیروهای جوان را که پیشینه لازم دارند اثربخش می دانم. باید توجه کنیم اینطور نیست که اسامی جوان این لیست، کار اجرایی نکرده باشند.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: مهم‌ترین اشکال و ایرادی که تیم‌های گذشته در دولت‌های گذشته داشته‌اند، عدم انسجام و هماهنگی و عدم وجود انگیزه لازم برای کار بوده است که خوشبختانه در این کابینه هم هماهنگی و هم انگیزه لازم برای پیشبرد اهداف به ویژه در میان جوانان وجود دارد.

فروزنده گفت: کابینه دولت سیزدهم با تعامل مجلس کار را به دست می‌گیرد و کار را شروع خواهد کرد؛ تا آنجا که من افراد را می‌شناسم، همگی افرادی پاک، انقلابی و معتقد به خدمتگزاری هستند. امید است با استفاده ترکیبی از این مدیران بتوانیم کارآمدی لازم را شاهد باشیم و مردم به زودی رفع بسیاری از مشکلات خود را ببینند.