به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان ،۵۳ نفري كه عموماً به مدد وابستگي به اجانب، فرقه ضاله بهائيت، ماسون ها و سرسپردگي به رژيم پهلوي، چندين برابر اموال خود از بانك ها؛ وام هاي كلان اخذ كردند و اكنون در اسرائيل، آمريكا و اروپا زندگي مي كنند. با اين همه شيوه نگارش نويسنده به گونه اي است كه گويي آنها فقط در سايه سعي و تلاش خود صاحب دهها شركت و ثروت هاي افسانه اي شده اند و نيت آنها هم فقط خدمت به كشور بوده است. كشور از رفتن آنها دچار خسران شده است. در اينجا اشاره به سوابق برخي از آنها مي تواند افشاگر عمق دروغ پردازي هاي اين نشريه را آشكار كند:

۱ - ابوالحسن ابتهاج: وزیر برنامه و بودجه رژیم پهلوی که به دلیل حمایت های اشرف پهلوی از مدیرعاملی بانک ملی به سفارت ایران در فرانسه رسید و پس از تأسیس بانک ایرانیان و شرکت بین المللی ایران و آمریکا میلیونها دلار بدون وثیقه از سیستم بانکی کشور اخذ کرد و با آذر، زنی که اشرف به زور و عنف طلاق او را از شوهرش گرفته بود به انگلیس گریخت تا در کنار قصر «ابراهیم گلستان» حقوق بگیر رسمی انگلیسی ها، قصری دیگر خریده و زندگی کند. همان «ابراهیم گلستان» که نامه اش به سیمین دانشور در همین شماره مهرنامه چاپ شده است با این مضمون که باید بگویی از جلال بزرگتری!!
ابتهاج به خاطر حمایت های اشرف پهلوی و دربار در عموم مزایده ها و مناقصه های دولتی برنده بود و یکی از چهره های ثابت میهمانی های دربار پهلوی بود.
۲ - اسدالله رشیدیان: یکی از چهره های شاخص طرح «آژاکس» که براساس آن می باید رهبران نهضت ملی(حضرت آیت الله کاشانی و دکتر مصدق) منزوی می شدند و مورد حمله اوباش قرار می گرفتند تا شاه گریخته از وطن پس از سه روز دربدری به کمک عده ای اوباش که مستقیماً از رشیدیان حقوق دریافت می کردند به سریر سلطنت بازگردد تا در طی ۲۵سال ایران را به سفره غارت آمریکایی ها و اروپایی ها تبدیل کند.
- مهدی بوشهری: کسی که در نقش همسر سوم اشرف پهلوی در دربار حضور می یافت و به دلیل آنکه اشرف را به حال خود رها کرده بود تا دست به هر فسادی بزند؛ صاحب شرکت هایی همچون خدمات «سینمایی و فیلمبرداری»، «گسترش صنایع سینمایی ایران»(به مدیریت بهمن فرمان آرا)، لبنیات پاستوریزه پاک صاحب دهها شرکت در داخل و خارج شد. علاوه بر این به عنوان دلال فروش راکتورهای اتمی فرانسه به شاه نیز پولهای کلانی به جیب زد، آخرین وام اخذ شده وی از سیستم بانکی کشور در آن سالها دو میلیون فرانک بود.
- حبیب ثابت: عضو برجسته محفل بهائیان که به دلیل حمایت های همه جانبه رژیم شاه از بهائیان صاحب دهها شرکت پولساز شد که از میان آنها می توان به شرکت های ارج، فیروز، پپسی کولا، جنرال تایر و… اشاره نمود. علاوه بر آن وی در جهت تبلیغ فرقه ضاله بهائیت نخستین فرستنده تلویزیونی را در تهران تأسیس کرد. خدمات وی در راه شکل گیری اسرائیل به حدی است که پس از مرگش در فلسطین اشغالی دفن شد و خیابانی در تل آویو به نام وی ثبت گردیده است.
- طاهر ضیایی: وزیر برنامه و بودجه کابینه سیاه شریف امامی که به مدد حمایت های اسدالله علم به ریاست اتاق صنایع و معادن و بازرگانی ایران در رژیم پهلوی رسید، و او نیز صاحب دهها شرکت در داخل و خارج از کشور شد سرانجام نیز پس از اخذ وام های نجومی از سیستم بانکی کشور به خارج از کشور گریخت.
- مهدی میراشرافی: یکی دیگر از عوامل طرح آژاکس برای بازگرداندن شاه فراری به سلطنت که به خاطر همین خوش خدمتی کارخانه ریسندگی «تاج» را از محمدرضا به عنوان پاداش دریافت کرد و به دلیل حمایت های شاه از وی؛ حتی نوامیس کارگران کارخانه وی در امان نبودند. کسی که به امپراتور اصفهان معروف شده بود زیرا علاوه بر تأسیس دهها شرکت درامر زمین خواری و پاساژسازی هم فعال بود. چنانکه درجریان پیروزی انقلاب اسلامی وی و پسرش «کیوان» به اعدام و مصادره اموال محکوم شدند. که دراین میان پدر اعدام شد اما پسر به مدد زد و بندهای پشت پرده از زندان آزاد شد و به همان راهی رفت که پدرش رفته بود؛ زمین خواری و ظلم و ستم به طبقه محروم و فقیر. کسی که در کارنامه خود و پدرش اقدام به چند فقره قتل هم دیده می شود. آن هم قتل کارگرانی که از سر تعصب و غیرت به پدر و پسر شوریده بود.
اسامی دیگر کسانی که دراین گزارش - بخوانید رپرتاژ آگهی - تطهر شده اند به قرار زیر است:
آذر ابتهاج، مراد اریه، احمد و محمود خیامی، ایروانی، رحیم زاده خویی، برادران عمیدحضور، خاندان فرمانفرمائیان، کاظم خسروشاهی، برادران لاجوردی سناتور علی رضایی عبدالمجید اعلم حسین دانشور و…