شمال اقیانوس هندگلوگاه استراتژیک ایران

به گزارش افکارنیوز ، امیر دریادارسیاری در گفتگو بامهر با اشاره به توانمندی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حضور درآبهای آزاد و اقیانوس ها گفت: تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در سال های گذشته باعث شد تا نیروی دریایی ارتش بتواند در آبهای آزاد و اقیانوس ها حضور یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش ازتدبیر رهبر معظم انقلاب، نیروی دریایی تنها درآب های کم عمق حرکت می کرد افزود: امروز با حضور درآب های عمیق و اقیانوسی توانستیم جایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در جهان به معرض نمایش بگذاریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه این نیرو از سال ۸۷ و با تدبیرفرماندهی معظم کل قوا وارد آب های آزاد و اقیانوسی شد گفت: تا قبل ازتاریخ مذکور ما فقط در خلیج فارس و نهایت شرق تنگه هرمز و چابهار حاضر می شدیم اما با این نظر رهبر معظم انقلاب که نیروی در یایی راهبردی را مطرح کردند به سمت شمال اقیانوس هند، دریای سرخ و کانال سوئز و آبهای آزد حرکت کردیم و در آن مناطق حضور یافتیم.

وی در ادامه افزود: با شروع این کار موضوع ناامنی دریایی توسط دزدان دریایی نیزبه وجود آمد و ما توانستیم امنیت خطوط کشتیرانی کشورمان را در آبهای آزاد تامین کنیم.

ناو شکن های ایران ۱۲ برابر محیط کره زمین درآب های آزاد دریا نوردی کرده اند

امیر سیاری با اشاره به اینکه تا به حال بیش از ۱۸۰۰ کشتی را در آبهای آزاد اسکورت کرده ایم گفت: این کار یکی از جزئی ترین وظایف نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه همه کشورهای منطقه قدرت و توانایی حضور در آب های آزاد را ندارند اظهارداشت: برخی کشورها از حضور ایران در آب های آزاد و اقیانوس ها متعجب بودند و فکر می کردند بعد از گذشت ۳۳ سال تحریم، جمهوری اسلامی ایران توانایی علمی این را ندارد که بخواهد زیر دریایی حرکت بدهد.

وی با اشاره به اینکه حضور زیر دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سال گذشته در دریای سرخ تعجب کشور های جهان را به همراه داشت گفت: حضور در آب های آزاد تنها امتیاز نظامی محسوب نمی شود بلکه همه کشور هایی که در آب های آزاد حضور دارند دارای منافع کلان هستنند.

امیر سیاری در ادامه افزود: گلوگاه ما از جهت منافع و منابع، در شمال اقیانوس هند است و باید در آنجا حضور داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه دریا محور توسعه کشور است و کشور هایی که توانستند از دریا خوب استفاده کنند پیشرفت کرده اند گفت: فقط ناو شکن های ما در آبهای آزد ۱۲ برابر محیط کره زمین دریا نوردی کرده اند.