توپ برجام در زمین غربی ها است

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار "افکارنیوز" درباره آینده برجام ، اظهار داشت: توپ برجام در میدان غربی‌ها است. 

وی ادامه داد: برجام توافقی است که بر اساس آن  ما یکسری از فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش داده و تعلیق کردیم،  نظارت‌های فراپادمانی را پذیرفتیم تا در مقابل غربی‌ها تحریمها ی ما را لغو کند. 

آمریکاباید به تعهداتی که در زمان اوباما داده شده، پایبند باشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به همه تعهدات خودمان عمل کردیم اما آنان عمل نکردند و به صورت یک طرفه از توافق برجام خارج شدند و طبیعتاً باید به این توافق بازگردند و تعهدات خود را عملیاتی کنند تا ما هم به همه تعهدات خود در برجام عمل کنیم. 

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: الان توپ برجام در زمین آنان است و اگر می‌خواهند به برجام بازگردند، باید به تعهدات خود به صورت کامل عمل کنند و باید به تعهداتی که ذیل آن را امضا کرده اند، پایبند باشند. 

وی ادامه داد: قاعده بین المللی این است که تعهداتی را که دولت قبلی می دهد، دولت بعدی باید آنها را ادامه دهد و پیگیری کند. بنابراین آمریکا هم باید به تعهداتی که در زمان اوباما داده شده بود، پایبند باشد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آنان تعهد دادند که تمام تحریم‌ها را لغو کنند و اگر این کار را نکنند، دلیلی ندارد که ما به صورت یک طرفه به تعهدات خود در برجام عمل کنیم. 

وی اظهار داشت: آنان باید به تعهدات خود عمل کنند و فرافکنی نکنند. طبیعتاً دولت فعلی ما به تعهداتی که دولت سابق در برجام داده متعهد است و غربی‌ها هم باید به تعهدات خود متعهد باشند. زمانی که آنان به وعده‌های خود متعهد نیستند، لزومی ندارد که ما به صورت یک طرفه به همه تعهدات خود در برجام عمل کنیم.