نظر مجلس درباره وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم مثبت است

الله وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با افکار نیوز، در خصوص محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنده سوابق ایشان را مطالعه کرده‌ام؛ ایشان هم فردی فرهنگی و هم جوان خوش‌فکری است و دیدگاه‌های ایشان نیز به دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی نزدیک است.

وی افزود: نظر بنده راجع به ایشان مثبت است و امیدوار هستم ان‌شاالله رای بالایی از نمایندگان ملت کسب کند؛ ما هم کمک می‌کنیم آقای اسماعیلی به این جایگاه برسد و منشاء خدمات پرخیر و برکت برای کشور شود.

الله وردی دهقانی

دهقانی با اشاره به فضای عمومی مجلس راجع به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: نظر اکثریت نمایندگان مجلس راجع به آقای اسماعیلی مثبت است و ایشان را قبول دارند، اما به هر حال در مجلس هم نظر مخالف و هم موافق وجود دارد و اینطور نیست که هیچ انتقادی راجع به ایشان یا دیگر وزرای معرفی شده وجود نداشته باشد.

دهقانی اظهار کرد: نمایندگان در خصوص برنامه‌های وزرای معرفی شده نقطه نظراتی دارند و آن را اعلام می‌کنند. به هر حال همه نظرات یکدست نیست و هیچ وقت همه نماینده‌ها به یک نفر رای مثبت نمی‌دهند و رای اعتماد حاصل نظر اکثریت و خروجی نهایی مجلس است. به هر روی عمده نماینده‌ها با آقای اسماعیلی موافق هستند و امیدوار هستیم که ایشان هم از مجلس رای اعتماد کسب کند.