حمایت تمام قد ذوالنوری از اسماعیل خطیب

​حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز (یکشنبه 31 مرداد ماه) مجلس و در موافقت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: دوستان عزیزی که به عنوان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی اظهارنظر می‌کنند، شاید شناخت عمیقی که بنده از آقای خطیب طی چند ده سال دارم و این شناخت می‌تواند مبنای یک قضاوت منصفانه باشد را نداشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای خطیب از ابتدای جنگ نقطه‌ای که برای نقش‌آفرینی انتخاب کردند، اطلاعات جنوب بود و در همان ماموریت‌ها هم جانباز شدند. وقتی کمونیست‌ها و منافق‌ها مسجدسلیمان را محل تاخت و تازهای ضد انقلابی‌ خودشان قرار دادند، جناب آقای خطیب و چند نفر از روحانیون انقلابی بودند که توانستند در مسجدسلیمان مستقر شوند و شرایط را تغییر دهند.

حمایت تمام قد ذوالنوری از اسماعیل خطیب

وی افزود: در ادامه آقای خطیب ضمن حضور در جبهه در عرصه انتخابات ورود پیدا کردند. قبل از حضور آقای خطیب به عنوان مدیرکل اطلاعات، حین حضور ایشان در سه دوره و بعد از حضور ایشان، بنده عضو ثابت شورای تامین قم بودم. مهم‌ترین حوادث و ناآرامی‌ها در آن دوران در قم رقم خورد.

ذوالنوری اضافه کرد: در آن زمان آقای خاتمی رئیس جمهور شده بود و دیداری با مرحوم آیت‌الله منتظری داشت. مطالب ایشان در آن دیدار پخش شد که آقای منتظری، رئیس جمهور را تحریک به آشوب علیه نظام کردند که برو جلوی رهبری بنشین و بگو من فلان اختیارات را می‌خواهم. اگر به شما اختیار نداد، برو به مردم اعلام کن و استعفا بده و این دعوت به آشوب علیه نظام اسلامی بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قم یکپارچه حرکت و هیجان شد که رسانه‌های بیگانه جمعیتی که در خیابان‌های قم آمد را 400 هزار نفر اعلام کرد. حضرت آیت‌الله جوادی آملی سخنران آن جلسه بود.

وی افزود: در دولتی که آقای خاتمی رئیس آن و رئیس شورای عالی امنیت ملی‌اش بود، منجر به حصر مرحوم آقای منتظری شد. آن کسانی که آدرس عوضی به مردم می‌دهند و حصر را از دیگران مطالبه می‌کردند، بدانند در تمام آن ادوار رئیس شورای امنیت ملی که رئیس‌اش آقای خاتمی بود، آقای منتظری را محصور کرد. در 8 سالی که او رئیس جمهور بود آقای منتظری محصور بود. آقایانی که به دنبال رفع حصر بودند از چه کسی می‌خواستند که این رفع حصر را انجام دهد؟

ذوالنوری خاطرنشان کرد: ماجرای دراویش گنابادی که یک فتنه بود در قم، قضیه مسجد محمدیه و موضوعات دیگری که در قم اتفاق افتاد، بنده مشرف بر ریز جریانات پشت پرده بودم. بنده ولله شهادت شرعی می‌دهم و با قسم جلاله می‌گویم که سر سوزنی در عملکرد آقای خطیب کاری که بوی انقلابی‌گری‌اش کم باشد ما ندیدیم. ایشان در همه حوادث و وقایع انقلابی‌تر از دیگران عمل می‌کرد و جلوتر از بقیه حرکت می‌کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای یونسی در دولت دوم آقای خاتمی از مجلس به عنوان وزیر اطلاعات رأی اعتماد گرفت. بنده، سردار قریشی، مرحوم آقای نقوی، مرحوم حاج آقای بهرامی، سردار شکارچی و چند نفر دیگر که جمعا 6 نفر بودیم، به عنوان تبریک به دفتر آقای یونسی رفتیم و به وی تبریک گفتیم به قصد ابقای آقای خطیب به عنوان مدیرکل اطلاعات قم.

وی افزود: آقای یونسی گفت که مطلقا این را از من نخواهید که شدنی نیست. گفتیم چرا؟ گفت؛ به دلیل اینکه جناب آقای خاتمی بنده را احضار کرده به عنوان شرط ضمن عقد از من تعهد گرفته که شما باید خطیب مدیرکل اطلاعات قم، شهیدی مدیرکل اطلاعات اصفهان و مدیرکل اطلاعات فارس را باید در اولین روز کاری خود عزل کنی.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: آقای خطیب دو بار عزل می‌شود، یک بار مستقیما با نظر شخص آقای خاتمی و بار دوم با نظر شخص آقای احمدی‌نژاد. اگر خطیب کج رفته، پس احمدی‌نژاد دارد درست می‌رود. چرا باید این اتفاق بیفتد؟ چرا باید اصلاحات و انحراف یک قیچی شوند برای قیچی کردن آقای خطیب.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی آقای خطیب توسط آقای احمدی نژاد عزل شد به عنوان مسئول حراست دفتر رهبری در قم منصوب شد.

وی افزود: وقتی تمام دنیا و نظام سلطه و ایادی داخلی آن بسیج شده‌اند تا آنتی‌تز انقلاب از قم درآید، چرا موفق نبود؟ چرا امروز قم یکپارچه پشتیبان نظام اسلامی و ولایت است؟ چرا این جنگ به موفقیت نرسید، دو عامل داشت؛ یک طبیعت قم و حوزه‌های علمیه و دوم تأثیر کار سربازان گمنام امام زمان(عج) و دستگاه‌های ذی‌ربط.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: آقای خطیب نه جثه خاصی داشتند و نه سن و سال بالایی، ولی پختگی و تدبیر ایشان را که می‌دیدند همه متعجب بودند. در عرصه امنیت کار کردن آن هم در فضای قم نمی‌تواند اقدام، اقدام نسنجیده و خیلی قاطع و خاص باشد. هر عرصه‌ای یک نوع اقدام و عملی را می‌طلبد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمانی که جلسه سخنرانی مرحوم آقای هاشمی در مسجد اعظم قم در 15 خرداد 85 بهم خورد، قوه قضائیه فشار سنگین می‌آورد. شخص آقای هاشمی روزانه پیگیری می‌کرد. وزارت اطلاعات فشار می‌آورد و ما هم مدافع آن بچه‌ها بودیم که آزاد شوند. بارها در جلسات از آقای خطیب شنیدیم که در مقابل این فشارها، من به دنبال این هستم که چطور می‌شود مدیریت کرد که هم فشارها مدیریت شود و هم این بچه‌ها آسیب نبینند.

وی افزود: چرا نمی‌گویید وقتی این بچه‌ها محکوم شدند، چرا این احکام هیچ کدام اجرا نشد؟ چرا شلاق و حبسی که برایش حکم قطعی داده شده بود هیچ یک اجرایی نشد. دستگاه امنیتی نمی‌تواند جار بزند و بگوید من دارم فلان کار را می‌کنم.