اکنون زمان میدان دادن به وزرای جوان و متخصص است

پرویز اوسطی ، نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به جلسه امروز مجلس برای بررسی سوابق و صلاحیت های وزرای پیشنهادی دولت بیان کرد: با کلیت کابینه معرفی شده رئیس جمهور موافق هستیم و به نظر می رسد افرادی انتخاب شده اند که توان ایجاد تحول را دارند.

اکنون زمان میدان دادن به وزرای جوان و متخصص است

وی افزود: بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی نشان می دهد که رئیس جمهور دقت نظر لازم را داشته است و افراد صالح و قوی که دارای جامعیت خوبی برای وزارتخانه های دولت هستند به مجلس معرفی کرده است.

*تا پایان هفته وضعیت کابینه پیشنهادی مشخص می شود

اوسطی ادامه داد: مجلس نیز برحسب وظایف قانونی خود بررسی ها را آغاز کرده و کار به خوبی پیش می رود. امید است در پایان هفته با رای نمایندگان، دولتمردان در وزارتخانه خود مستقر شوند زیرا دراین شرایط نیاز است که هرچه سریع تر دولت استقرار یابد و امور را در دست گیرد و با چالش های کشور روبرو شود. 

این نماینده مجلس اظهارکرد: برخی مخالفت ها با تعدادی از وزرا صورت گرفت و بیشترین علتش برای عدم تجربه کافی آن ها بوده است. اما بیشتر وزرایی که به آن ها نقد وارد شد در حوزه های مسئولیتی کوچک تر توفیقات لازم را داشته اند و هیچکدام از وزرای پیشنهادی کارنامه نامناسب ندارند و سوابقشان قابل قبول است.

او بابیان اینکه اکنون زمان میدان دادن به جوانان و عمل کردن به بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: مسئله اساسی این است که ما باید به جوانان میدان و فرصت دهیم. همانطور که رهبرانقلاب تاکید کردند نیز میدان دادن به جونان جزء بندهای مهم بیانیه گام دوم است. 

اوسطی درانتها یادآورشد که مدت ها کشور را به دست مدیران با سابقه سپردیم اما تحولی ندیدیم. بنابراین درکل نگاه مجلس به وزرای پیشنهادی جوان و متخصص مثبت است.