پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت روز پزشک

در پیام آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت روز پزشک آمده است: یکم شهریور مصادف با زادروز ابوعلی سینا پزشک برجسته ایرانی است و به پاسداشت او و برای تقدیر و تجلیل از خدمات بی دریغ پزشکان به عنوان روز پزشک در نظر گرفته شده است.

در این پیام اضافه شده است: با گذشت قرن‌ها آثار بوعلی، فیلسوف و پزشک پرآوازه جهان اسلام همچنان محل مراجعه متخصصان طب قرار دارد و کتاب قانون وی که از معروف ترین منابع طب کهن بشمار می‌رود، سالیان متمادی در مراکز پزشکی اروپا تدریس شده است.

پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت روز پزشک

در این پیام خاطرنشان شده است: امسال روز پزشک معنای دیگری پیدا کرده و یادآور تلاش‌ها و مجاهدت‌های آنان در مقابله با بلای فراگیر کرونا است. پیشگامان سلامتی که از جان خویش گذشته و در این راه قربانی‌های پرشماری را تقدیم کرده‌اند، اینجانب این روز را به جامعه فداکار و پرتلاش پزشکی ایران تبریک گفته، صحت و سلامتی ایشان را از درگاه باری تعالی خواستارم.

در این پیام خاطرنشان شده است: فرصت را مغتنم شمرده مجدد به عموم مردم سفارش می‌کنم که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به توصیه‌های کادر پزشکی و درمانی پایبند باشند، زیرا خطر جدی است.

در این پیام خاطرنشان شده است: در پایان بار دیگر همت والای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی، اداری و خدماتی را در مقابله با این بلای پرخطر ارج نهاده، توفیق روزافزون همگان را از بارگاه پروردگار عالمیان خواهانم.