زلفی‌گل به دنبال مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها است

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز مجلس و در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم،‌تحقیقات و فناوری اظهار داشت: قطعا کسی که در دانشگاهی مانند دانشگاه بوعلی‌سینا 8 سال مدیریت کرده و با هسته‌های علمی سر و کار داشته، کمتر از اداره وزارتخانه عمل نکرده و آنجا هم خودش یک وزارتخانه کوچک بوده است.

زلفی‌گل به دنبال مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها است

وی با تأکید بر لزوم توجه به استعدادهای مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها گفت: در دولت نهم هم شخصی که برای وزارت علوم معرفی شد و امروز هم در مجلس حضور دارد بزرگترین سابقه‌اش ریاست شورای شهر مرکز استان بود و این نشان می‌دهد که می‌توان با پیدا کردن چنین نخبگانی زمینه پیشرفت آنها و کشور را فراهم کنیم.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس در پاسخ به مخالفان وزیر پیشنهادی علوم تصریح کرد:‌چه مدیری را برای وزارت علوم می‌خواهیم؟ غیر از این است که وزیر علوم باید استاد‌تمام، بسیجی و دارای تجربه و تخصص باشد؟

رحیمی ادامه داد: هم اکنون در حال انتخاب وزرایی هستیم که باید در تراز انقلاب اسلامی باشند؛ دکتر زلفی‌گل نوجوانی‌اش را از جبهه‌ها آغاز کرده و به افتخار جانبازی نائل شده است.

وی افزود: زلفی‌گل علیرغم همه پیشنهادات از طرف دانشگاه‌های بزرگ جهان، ماندن در کشور و کار کردن در کنار جوانان را ترجیح داده است و ایفای نقش یک شخصیت علمی بین‌المللی مهمترین امتیاز وی است و باید برای انتخاب وی به رئیس‌جمهور محترم مرحبا گفت.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس خاطرنشان کرد:‌شجاعت وزیر پیشنهادی علوم در ایجاد مسیرهای جدید آموزشی و انتخاب اساتید نخبه قابل تحسین است.

رحیمی افزود: عدم تعامل صنعت و دانشگاه یکی از معضلات قدیمی کشورمان است و طرح آقای زلفی‌گل برای حل این معضل و مسأله‌محور کردن دانشگاه‌ها یک طرح راهگشا خواهد بود.