امیرآبادی: اختلاف افکنی بین دو قوه محکوم بوده و آدرس غلط است

 احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 2 شهریور) در جلسه علنی مجلس و در تذکری اظهار داشت: بعضی اوقات برخی نمایندگان اظهاراتی دارند که نسبت به رئیس مجلس و یا برخی نمایندگان دیگر اظهاراتی داشته‌اند و گفته‌اند طراحی‌هایی انجام شده است که 2 ، 3 یا 4 وزیر رأی اعتماد از مجلس نگیرند در حالی که این حرف کاملا بی‌انصافی است.

وی افزود: جلسات زیادی در مجلس برگزار می شود و بعد از پایان جلسات عصر هر روز که ساعت 18 است و جلسات رسمی مجلس پایان می‌پذیرد جلساتی در مجلس برپا می‌شود که نه دوربین‌های تلویزیونی تا پاسی از شب این جلسات برگزار شده و با برخی ورزای پیشنهادی جلساتی را برگزار کرده و برنامه‌های آنها را بررسی می‌کنند تا به حجت شرعی برسند.

امیرآبادی: اختلاف افکنی بین دو قوه محکوم بوده و آدرس غلط است

وی خاطرنشان کرد: اینکه نماینده‌ای در مجلس اعلام کند که رئیس یک قوه طراحی‌های خاصی می‌کند که چند وزیر رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی نگیرند اختلاف‌افکنی بین قوا محسوب می‌شود و درست نیست.

نماینده قم در مجلس گفت: اختلاف اصلی بین دو قوه یعنی اینکه دود تمامی این موضوعات به چشم ملت برود و چیزی جز آدرس غلط نیست مردم مشکلات زیادی را دارند ولی تمام تلاش مجلس بر آن است که هر چه سریع‌تر رأی اعتماد به وزرا داده شود. البته این کار بایستی با بررسی دقیق و رسیدن به حجت شرعی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مردم گرفتار بوده و مشکلات اقتصادی دارند گفت:‌ امروز رسانه‌های دنیا و همه ملت ایران صحن علنی مجلس را مشاهده می‌کنند و عملکرد نمایندگان را درباره بررسی صلاحیت وزرا می‌بینند؛ مگر نمایندگان مجلس عروسک خیمه‌شب‌بازی هستند که هر کسی هر چیزی گفت گوش دهند و حرفی که یکی از نمایندگان مجلس در این مورد زده است توهین به نمایندگان مجلس محسوب می‌شود.

وی گفت: صبح دوشنبه هر هفته جلسه هیأت رئیسه با رؤسای کمیسیون‌ها به ابتکار آقای قالیباف در مجلس یازدهم برگزار می‌شود و همچنین جلسات متعدد فراکسیون‌ها برگزار می‌شود و حتی امروز هم یک فراکسیون جلسه داشت.

امیرآبادی فراهانی گفت:‌ اگر این پیام به دولت برسد که رئیس مجلس در حال طراحی رأی اعتماد و یا عدم رأی اعتماد به برخی از وزرا است آدرس غلط محسوب شده و این دروغ گفتن باعث اختلاف رئیس دو قوه خواهد شد و اجحاف به مردم است.

وی گفت: تریبون مجلس شورای اسلامی امانت در دست ماست، پس برای تحکیم نظام صحبت‌هایی در راستای وحدت قوا مطرح کنید نه این‌که اختلاف افکنی شود.

نماینده قم در مجلس افزود: من پیش از این در موردی دیگر قصد بیان تذکر ماده ۷۵ نسبت به آقای احمدی بیغش داشتم که درخواست کردند که صحبت نکنم و قبول کردم، اما آقای احمدی بیغش بداند که باید در صحبت‌هایش مسائل امنیتی ملی را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: دو سه بار در مجلس شورای اسلامی صحبت‌هایی را بیان کرد که نمایندگان را آزرده خاطر کرد؛ به عنوان برادر کوچک شما یادآوری می‌کنم که در پشت تریبون جلسه مسائل امنیت ملی، وحدت و انسجام را در نظر بگیریم.