نظر ولایتی در مورد کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

 علی اکبر  ولایتی با اشاره به کابینه معرفی شده از سوی رییس جمهوری به مجلس گفت: رییس جمهوری در معرفی کابینه، دقت شایسته و تلاش‌های ارزشمندی را به عمل آوردند و تا جایی که میسر بود نوع افرادی که به عنوان وزیر معرفی شده اند از اشخاص ذی صلاح و متدین هستند. به خصوص برخی چهره‌های شناخته شده‌تر برای اینجانب در کابینه پیشنهادی مانند وزرای بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، امور خارجه ، اطلاعات ، کشور ، میراث فرهنگی و گردشگری ، همانند بقیه متدین ، انقلابی و کارآمد هستند.

نظر ولایتی در مورد کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

وی در خصوص شناخت از برخی وزرای پیشنهادی و ارزیابی از آنان افزود: در حوزه پزشکی دکتر عین اللهی که به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شده در بین افراد صاحب صلاحیت در این عرصه، در صورت کسب رای اعتماد از مجلس محترم ، از جمله مناسب‌ترین هستند.

ولایتی ادامه داد: عین اللهی که استاد تمام رشته چشم پزشکی  است، فردی متدین، انقلابی، خدمتگزار و مورد اعتماد جامعه پزشکی و عموم مردم بوده و با توجه به شرایط سختی که امروزه جهان با آن روبروست، یعنی پاندمی کرونا، ‌ وظایف معمول وزیر بهداشت جهت مقابله با این بیماری و ویروس منحوس بسیار سنگین ، پیچیده تر و نسبت به موارد عادی مضاعف است و از  تمام پزشکان صاحب نظر در حوزه آموزش ، پژوهش ، درمان و پیشگیری  درخواست می‌کنم تا در صورت کسب رای اعتماد ، به ایشان کمک کنند .

وی همچنین درباره وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت: وظایف  وزارت امور خارجه  نیز در حال حاضر، سنگین است و  شرایط امروز بسیار  پیچیده ، حساس و مهم  است زیرا جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار انقلاب و بیداری اسلامی، در کل منطقه و جهان اسلام، وظایف سنگینی بر عهده دارد که اقتضا می کند وزیری آشنا به مسائل و پیچیدگی‌های امروز منطقه و حوزه بین الملل، به مسئولیت آن انتخاب شود.

ولایتی در ادامه امیر عبداللهیان را فردی متدین، انقلابی و بصیر خواند و ابراز امیدواری کرد وی نیز مورد حمایت دیپلماتهای کارآمد و انقلابی و کارگزاران دلسوز و صاحب نظر در سیاست خارجی قرار بگیرد.