به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان آنلاین، مجلس هشتم تمام شد اما دغدغه نمایندگان راه نیافته به مجلس نهم همچنان بر جای خود باقی است.نمایندگانی که به دنبال مسئولیت اجرایی و شغلی برای خود هستند چرا که دیگر کرسی های بهارستان نهم جایی برای آنها ندارد.

حرف و حدیثها اما درباره آینده شغلی ۲۰۰ نماینده باز مانده از مجلس نهم زیاد است. در همین گیر و دار، اخباری که حکایت از برگزاری جلسات از طرف یکی از مقامات دولتی با نمایندگان راه‌نیافته به مجلس نهم داشت، رسانه ای شد.

اخباری که نشان می‌داد، حدود ۱۲۰ نماینده فعلی مجلس که نتوانستند به مجلس نهم راه یابند، هفته گذشته در دفتر این مقام گردهم آمدند و نشستی با وی داشتند تا درباره آینده کاری خود و حضور در بدنه دولت رایزنی کنند.

برخی از نمایندگان بازمانده از مجلس نهم نیز در سخنان و مصاحبه های خود تلویحا پیشنهاد حضور در دولت را تایید کردند تا اینکه روز گذشته خبری روی خط خبر گزاری ها رفت که این ماجرا را کاملا تایید شد.

خبر اما این بود: " با دستور محمود احمدی‌نژاد کمیته‌ای متشکل از پنج مسوول دولتی با هدف به کارگیری نمایندگان بازمانده از مجلس نهم در دستگاه‌های اجرایی و استفاده از تجربه و تخصص آنان تشکیل شد. "

به این ترتیب پس از آنکه ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس هشتم از ورود به مجلس نهم بازماندند، محمود احمدی‌نژاد کمیته‌ای را مسوول به کارگیری این عده در بخش‌های مختلف دولت کرده است.

این کمیته به ریاست «محمدرضا رحیمی» معاون اول رییس‌جمهوری تشکیل شده و «لطف‌الله فروزنده» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، حمید بقایی معاون اجرایی ریاست‌جمهوری، «ابراهیم عزیزی» معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و «حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی» معاون پارلمانی رییس‌جمهوری اعضای آن هستند.

جذب نمایندگانی که در انتخابات دور بعد مجلس موفق به کسب رای نمی‌شوند، در پایان هر دوره پارلمان از سوی دولت‌ها برای به کارگیری آنها در وزارتخانه‌ها و نهادهای زیرمجموعه دولت اتفاقی است که در همه دولت‌ها رخ داده است اما تشکیل یک کمیته ویژه با عضویت پنج مسوول دولتی برای ساماندهی نمایندگان اتفاقی نادری است که تنها در دولت دهم اتفاق افتاده است تا بار دیگر دولت برگی تازه در تاریخ سیاسی کشور ثبت کند.

تشکیل این کمیته نشان از سازماندهی دولت برای جذب نمایندگان در بدنه دولت دارد به‌ویژه آنکه این نمایندگان می‌توانند در استان‌های مختلف و در حوزه‌های انتخابیه‌شان در کل کشور به‌کار گرفته شوند.

البته پیش از این نیز محمود احمدی نژاد به نمایندگان وعده داده بود که در دولت مشغول به کار خواهند شد. در همان جلسه جنجالی سوال از رئیس جمهور بود که احمدی‌نژاد در صحن علنی مجلس خطاب به نمایندگان گفت: «بیشتر نمایندگان حاضر هم به‌زودی به همکاران دولت تبدیل خواهند شد و دیگر ضرورتی ندارد و ما هم راستش نمی‌خواستیم بیاییم و تلاش هم کردیم که این جلسه برگزار نشود؛ اما خب شاید قسمت این‌طور بود.» تا به این ترتیب با تشکیل یک کمیته به وعده خود در جذب نمایندگان، سفت و سخت عمل کند.

گفتنی است، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که در دولت نهم محمود احمدی‌نژاد در پایان دوره مجلس هفتم چنین کمیته‌ای را برای به کارگیری نمایندگان بازمانده از بهارستان تشکیل نداد و پس از پایان دوره مجلس قبلی نیز دولت حاضر به استفاده ازآن نمایندگان در بدنه دولت نشد و معلوم نیست مجلس هشتمی ها چه ویژگی خاصی داشته اند که این همه مورد توجه دولت قرار گرفته اند؟!

البته، طبق يكي از اولين مصوبات اين كميته كه با نظر رييسجمهوري به تصويب رسيده است، هيچ دستگاه و نهادي نميتواند بدون هماهنگي و تاييد اين كميته، نمايندگان بازمانده از مجلس هشتم را در دستگاههاي اجرايي به خدمت بگيرد و اين خود مويد اين نكته است كه نمايندگان براي بقاي كار سياسي خود تنها بايد نگاهشان به اين كميته كه زيرنظر معاون اول رييسجمهوري عمل ميكند باشد تا به این ترتیب مشخص شود دولتی ها از این کار اهداف خاصی دارند که آینده از آنها رونمایی خواهد کرد هر چند که با توجه به تنش های پیش آمده بین مجلس هشتم و دولت این همه تلاش دولت کمی عجیب به نظر می رسد.