وزیر جدید اطلاعات اشراف کاملی بر مسائل امنیتی دارد

احسان ارکانی ، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به اینکه اسماعیل خطیب ، وزیر جدید اطلاعات برای نخستین بار از بدنه خود وزارت انتخاب شده است، اظهارکرد: جایگاه وزارت اطلاعات حاکمیتی است و مسئولیت تامین امنیت کشور را دارد اکنون نیز دروضعیت مقابله با دشمنان داخلی و خارجی قرارداریم و نیازمند وزیری بودیم که از بدنه و مدیران باسابقه خود وزارت باشد.

وی افزود: خطیب دقیقا فردی است که دارای کلیه شرایط مذکور است. او بعد از سال های طولانی اولین وزیری است که از بدنه وزارت اطلاعات انتخاب شده و اشراف کامل به مسائل و کار سنگین امور امنیتی و اطلاعاتی دارد.

وزیر جدید اطلاعات اشراف کاملی بر مسائل امنیتی دارد

*وزیر جدید اطلاعات با لایه های مختلف امنیتی و علم اطلاعاتی آشناست

ارکانی ادامه داد: ازطرف دیگر فردی است که دارای روحیه تواضع و درعین حال تیزهوشی است و می تواند وظیفه خطیر را به دوش بکشد. همانطورکه بیان شد وزیر اطلاعات از بدنه خود وزارت انتخاب شده و در روزهای بررسی صلاحیت وزرا نیاز نبود مانند سایر وزرای دیگر زمان زیادی برای بررسی سوابقش گذاشت و کارش در مجلس آسان بوده است.

نماینده مجلس تاکید کرد که وزیر اطلاعات با فعالیت ها و لایه های مختلف اطلاعاتی و امنیتی آشناست و علمش را دارد و به محض شروع به کار زودتر از سایر وزرا کارش را آغاز خواهد کرد.

ارکانی درانتها خاطرنشان کرد: امیدوارهستیم وزرای انتخاب شده به خوبی وظایف خود را نشان دهند و کمال همکاری و تعامل را با مجلس داشته باشند. 18 نفر از 19 وزیر پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد گرفتند و این به معنای حسن نیت مجلس است. انتظار داریم رفع مشکلات اولویت نخست آن ها باشد.