تحریم ابزار دشمن برای مقابله با اصل نظام جمهوری اسلامی است

 حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان مبنی بر ربط ندادن حل مشکلات اقتصادی به رفع تحریمها ، گفت: مشکل آمریکا و علت وضع تحریم‌ها توسط این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران مسأله هسته‌ای نیست بلکه آنها با اصل نظام جمهوری اسلامی مخالفند و بارها هم این مطلب را عنوان کرده‌اند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال حکومت سکولار و حکومت ضد دین هستند و جمهوری اسلامی پایه‌گذار یک حکومت دینی است که پرچم اباعبدالله الحسین(ع) را برافراشته است و آنها نیز با این مسأله مشکل دارند نه موضوع هسته‌ای.

تحریم ابزار دشمن برای مقابله با اصل نظام جمهوری اسلامی است

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: آمریکایی‌ها در طول 42 سال پس از پیروزی انقلاب همواره به دنبال انجام اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند. کودتا، تحمیل جنگ 8 ساله، ایجاد ناآرامی در نقاط مختلف کشور و در نهایت هم تحریم، همگی اقدامات آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی و علیه ملت ایران بوده تا دست از حکومت اسلامی و دینی بردارند.

نبویان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها زمانی دست از تحریم ملت ایران برمی‌دارند که ملت ایران دست از دین خود بردارند و اینکه کسانی می‌گویند ما با رفع تحریم‌ها مشکلات اقتصادی را حل می‌کنیم از ناپختگی آنهاست.

وی افزود: تفاوتی ندارد که چه رئیس جمهور از چه جریانی در آمریکا بر سر کار باشد؛ چه دمکرات باشد و چه جمهوری‌خواه به دنبال مقابله با جمهوری اسلامی است حتی برخلاف آنکه تصور می‌شود دمکرات‌ها به اندازه جمهوری‌خواه جنگ طلب و به دنبال تحریم جمهوری اسلامی ایران نیستند، باید بگویم که میزان تحریم‌های اعمال شده توسط دمکرات‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران حداقل 5 برابر جمهوری‌خواه‌ها بوده است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: ما در بحث کرونا دیدیم که وقتی ما نیاز به ماسک و مواد ضد عفونی‌کننده و... داشتیم با ما چگونه رفتار کردند و ما نیز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خود و نیروی متخصصی که در اختیار داشتیم، توانستیم نیاز خود را تامین کنیم و اگر امروز آمریکایی‌ها حاضرند به ما واکسن بفروشند نه به خاطر انسان‌دوستی است بلکه به دلیل این است که امروز ما خود قادر به تولید واکسن کرونا هستیم. اگر آنها واقعا به دنبال اقدام انسان‌دوستانه هستند، چرا تحریم‌های دارویی‌شان ادامه دارد.

نبویان خاطرنشان کرد: ما برای رفع مشکلات اقتصادی باید با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی، چه نیروی انسانی نیروهای متخصص و چه دیگر بخش‌ها در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها گام برداریم و رفع مشکلات اقتصادی را از این مسیر دنبال کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که 10 یا 20 درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است که آن هم با یک دیپلماسی اقتصادی فعال می‌توان این بخش را نیز کم اثر و حتی بی‌اثر کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: ما همواره در کنار کشورهایی که نمی‌خواهند به منافع ما آسیب بزنند هستیم و با آنها روابط دوستانه برقرار می‌کنیم و سیاست ما توسعه روابط با این گونه کشورهاست.