نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه| بازداشت ۸ نفر از مدیران آبفای خوزستان/ دو انتصاب جدید در قوه قضائیه

 اولین نشست خبری ذبیح الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه امروز سه شنبه ۹ شهریور ماه بصورت آنلاین برگزار شد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به انتصابات قوه قضائیه اظهار کرد: با حکم رئیس قوه قضائیه محمد باقر الفت به عنوان معاون منابع انسانی منصوب شد.

وی ادامه داد : محمد کاظمی فرد به عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه منصوب شد، وی سابقا معاون همین مرکز بود.

خداییان با اشاره به اولیت‌های سخنگوی قوه قضائیه گفت: در مقام سخنگویی سعی میکنم مُر قانون را رعایت کنم قوه قضائیه حافظ مال، جان و آبروی مردم است و نظارت بر قانون وظیفه او است و باید بیش از سایر قوا قانون را اجرا کند و لذا در بیان اخبار از چارچوب قانون خارج نمی‌شویم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: گاهی ممکن است سوالاتی مطرح شود که مربوط به تحقیقات اولیه پرونده است و اطلاع رسانی در این هنگام ممنوع است و باید موازین رعایت شود.

وی ادامه داد : سعی می کنم مطالبی که مطرح می کنم منطبق بر قانون باشد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به شفافیت اطلاعات گفت: مردم باید در جریان تمام امور باشند و بر این اساس کار می‌کنیم و با اصحاب رسانه ارتباط تنگاتنگی خواهیم داشت تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه| بازداشت ۸ نفر از مدیران آبفای خوزستان/ دو انتصاب جدید در قوه قضائیه

خداییان در پاسخ به سوالی درباره افزایش هزینه‌های دادرسی گفت: رئیس قوه قضائیه معتقد است که باید در اخذ هزینه به حداقل‌ها اکتفا شود و شرایطی فراهم شود که برای مردم مشکلی ایجاد نشود و در مواردی که مردم توانایی پرداخت ندارند مراجع قضایی باید با سرعت تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: هزینه دادرسی را دستگاه قضا تعیین می‌کند بلکه در بودجه مشخص می‌شود و اگر مجلس آنرا افزایش ندهد قوه قضائیه نمی‌تواند هزینه بیشتری اخذ کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۶ مدیر آبفای اهواز به دلیل فساد‌های مالی بازداشت شده اند گفت: پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب اهواز تشکیل شده است و حدود ۸ نفر به اتهام تشکیل شبکه اختلاس ارتشا و کلاهبرداری تحت تعقیب هستند.

خداییان گفت: حسب گزارش سوء استفاده‌هایی در ارتباط با قراردارد هایی که شرکت آبفا با پیمانکار داشته صورت گرفته و پروژه خرید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت آبفا و پروژه مناقصه احداث تصفیه خانه برای شهر‌های آبادان خرمشهر ماهشهر شادگان و بندر امام از جمله این موارد بوده اند.

سخنگوی قوه قضائیه: با وجود اینکه اعتبار تخصیص یافته، اما سوء استفاده‌هایی صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای عوامل دخیل در تصاویر زندان اوین پرونده تشکیل شده است یا خیر اظهار کرد: تصاویری که منتشر شده مغایر قانون بوده و به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیستند و بر این اساس قوه قضائیه اصرار بر برخورد با متخلفان دارد.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه دادستان کل کشور را مسئول پیگیری این موضوع کرد و گروهی مامور شدند و ۳ روز در زندان اوین بودند، ۶ نفر در این رابطه شناسایی شدند و چهار نفر به دادسرای نظامی و دو نفر به دادسرای انقلاب معرفی شدند برخی با قرار تامین آزاد هستند و دو نفر دیگر دستور احضار گرفته اند.