دو پیام تبریک برای انتصاب وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

«لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ایتالیا در این پیام  نسبت به تداوم توسعه روابط سودمند میان ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران در بستر دوستی تاریخی میان دو کشور در دوران دولت جدید در ایران ابراز اطمینان و تاکید کرد: این گسترش مناسبات به تعمیق هرچه بیشتر ابعاد گفتمان میان دو کشور در حوزه همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و فرهنگی و روابط منطقه‌ای منجر خواهد شد.

دو پیام تبریک برای انتصاب وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

وی افزود: ایتالیا در چارچوب مکانیزم کوواکس و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی – درمانی کنونی در کنار ایران باقی خواهد ماند.

 پیام تبریک وزیر امور خارجه ژاپن 

«موتگی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن طی پیامی خطاب به دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار وی را  از طرف دولت و مردم ژاپن تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ژاپن در این پیام با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران، ملاقات با امیرعبداللهیان در تهران را پربار خوانده است.  

وی تصریح کرد: اینجانب خوشحال خواهم شد که در دوران دولت جدید ایران با همکاری جنابعالی بتوانیم روابط ایران و ژاپن که از تاریخ دوستی عمیقی برخوردار است را در همه زمینه‌ها تقویت و تحکیم نموده و بیش از پیش تعمیق نمائیم.

 

دو پیام تبریک برای انتصاب وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران