بایدن از محل حملات تروریستی 11 سپتامبر دیدن خواهد کرد

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از محل هایی که حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر رخ داده است بازدید کند.

کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد بایدن و همسرش روز شنبه هفته آینده از سه مکانی که در حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مورد حملات تروریستی هواپیما‌های مسافربری قرار گرفت و حداقل ۳ هزار نفر در آن کشته شدند بازدید می کند. این دیدار به دلیل بیستمین سالگرد این حملات و احترام به قربانیان این حادثه انجام خواهد شد. 

کاخ سفید همچنین اعلام کرد قرار است کامالا هریس، معاون اول رییس جمهور آمریکا نیز در روز‌های آتی برای برگزاری مراسم بیستمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر به جو بایدن ملحق شود.

بایدن از محل حملات تروریستی 11 سپتامبر دیدن خواهد کرد

بایدن همچنین روز جمعه به وزارت دادگستری آمریکا دستور داد در صورت امکان اسناد و مدارک پلیس فدرال آمریکا در مورد حملات ۱۱ سپتامبر را به صورت عمومی منتشر کند. این دستور مقامات آمریکا از جمله دادستان کل این کشور را مجبور می‌کند تا ظرف شش ماه آینده اسناد محرمانه پلیس فدرال آمریکا را به صورت علنی منتشر کند.

اعضای خانواده بازماندگان حادثه ۱۱ سپتامبر در روز‌های اخیر از دولت بایدن خواستند تمامی مدارک مربوط به پنهان کاری پلیس فدرال این کشور مبنی بر نقش عربستان در این حادثه مرگبار را منتشر کند. مقامات سعودی تا به حال تمامی ادعا‌ها مبنی بر دست داشتن ریاض در حادثه ۱۱ سپتامبر را رد کرده و تاکید دارند هیچ نقشی در ربایش هواپیما‌ها نداشته اند.

ماه گذشته خانواده قربانیان ۱۱ سپتامبر اعلام کرده بودند در صورت عدم انتشار مدارک محرمانه موجود مبنی بر دست داشتن سعودی‌ها در این حادثه تروریستی آن‌ها به جو بایدن اجازه نخواهند داد مراسم یادبود این واقعه مرگبار را برگزار کند.