تصمیمات اقتصادی دولت باید وحدت رویه داشته باشد

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت ، اظهار داشت : یکی از آسیب هایی که در حوزه اقتصادی متاسفانه کشورمان متحمل شد و باعث شد که تصمیمات درستی اتخاذ نشود و شاهد گرانی های افسار گسیخته در جامعه باشیم، ناهماهنگی بین تیم اقتصادی دولت بود.

وی ادامه داد: گرانی شدید قیمت ارز و تورم سرسام‌آور کشور به دلیل ناهماهنگی بین تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید بود و ما معتقدیم که اگر دولت سیزدهم به دنبال آن است که در حوزه اقتصادی به موفقیت دست یابد، باید فرماندهی واحدی را در بخش اقتصادی دولت در نظر گیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید وحدت رویه در تصمیمات تیم اقتصادی دولت وجود داشته باشد و اگر اختلافی در بین تیم اقتصادی دولت و بین وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت، معدن تجارت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و کارگروه های اقتصادی دولت وجود داشته باشد، مطمئناً مجدداً شاهد مشکلات عدیده ای در بخش اقتصادی کشور خواهیم بود.

آصفری بیان کرد: در برنامه‌های اقتصادی کشور و به ویژه در برنامه های کلان باید یک وحدت رویه جدی و در راستای کاهش قیمت‌ها، تسهیل فضای کسب و کار. توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه و کشورهای دوست، ایجاد مسیری برای دور زدن تحریم ها و بالا بردن ارزش پول ملی وجود داشته باشد.

تصمیمات اقتصادی دولت باید وحدت رویه داشته باشد

وی ادامه داد: باید هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت وجود داشته باشد و اگر این اتفاق نیفتد، مطمئناً ما شاهد اتفاقات خوبی نخواهیم بود. لذا بهتر است از همین ابتدای کار دولت، رئیس جمهور برنامه ریزی جدی در این زمینه داشته باشد و یک هماهنگی را در بخش‌های کلان و بین تیم اقتصادی دولت به وجود بیاورد و حرف آخر را یک نفر به عنوان فرمانده اقتصادی بزند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مثال، اگر وزارت اقتصاد کار خودش را انجام دهد و بانک‌مرکزی کار خودش را کند و دیگر وزارتخانه های اقتصادی کشور هم خودسرانه اقدامات خودشان را انجام دهند، این ناهماهنگی ها مشکلات معیشتی مردم را بیشتر می کند و دود آن به چشم مردم می‌رود و مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد