قول اسلامی درباره  سازمان انرژی اتمی

محمد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: تکنولوژی هسته‌ای جز مولفه‌های قدرت است و علوم پیشرفته جایگاه ایران را در جهان تعیین می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: در کشور‌های دیگر دانشجویان ایرانیان را منع تحصیل می‌‌کنند که این نشان‌دهنده اهمیت رشته هسته‌ای در دنیا است.

وی بیان کرد: توسعه و صنعتی کردن علم و فناوری برای ما بسیار مهم است و برنامه داریم که محصولات و کاربردها را در این زمینه گسترش دهیم. 

این مقام مسؤول توضیح داد: سازمان انرژی اتمی را به گونه‌ای بسیج می‌‌کنیم که تاثیرات آن در زندگی مردم لمس شود.

اسلامی تصریح کرد: در حوزه‌های معیشت و اشتغال در بخش کشاورزی و سلامت اقدامات بسیار تاثیرگذاری وجود دارند که ما آن را انجام خواهیم داد.

وی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر طبق استانداردها و ضوابط در حال تولید برق در شبکه است؛  تولید برق از پنج هزار کیلوبایت در ساعت طی پانزده روز گذشته عبور کرده و واحدهای دوم و سوم عملیات ساختمانی در حال ساخت است.

قول اسلامی درباره  سازمان انرژی اتمی

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با اتخاذ یک سری شیوه‌ها تامین مالی و جلوگیری از بیشتر شدن تاخیرات و سرعت بخشیدن به امور در تولید برق می‌‌خواهیم حداکثر طبق زمان‌بندی آمار تولید را به سه هزار مگابایت برق هسته‌ای برسانیم.

اسلامی تاکید کرد: انرژی هسته‌ای نیاز مبرم و فوری حال کشور است همچنین ما باید در توسعه تولید برق شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: زیرساخت‌های ما مطابق استانداردهای بین‌المللی است و در بازدید‌های آژانس اقدامات ما جز تجربه‌های برتر شناخته شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: تیم مدیریت و نیروهای ما از کیفیت و خبرگی لازم برخوردار هستند که متعهدانه در حال بهره‌برداری هسته‌ای و تولید دانش در شرایط تحریم‌اند که خود دستاوردی متفاوت است.