پیام سید عباس عراقچی در پایان مسئولیتش

سید عباس عراقچی معاون سابق سیاسی وزارت امور خارجه در پیامی در پایان فعالیتش در این سمت نوشت: اکنون و در پایان بخشی دیگر از دوره خدمت خود در مسئولیت معاون سیاسی وزارت امور خارجه، خداوند منان را که توفیق خدمت در این سال‌های حساس و پرمخاطره را ارزانی‌ام داشت، شکرگزارم. 

پیام سید عباس عراقچی در پایان مسئولیتش

وی افزود: اتمام یک دوره از مسئولیت به معنای چشم پوشی از خدمتگزاری به این میهن، نظام و آرمان‌های مردم شریف و نجیب ایران نیست. در کسوت یک دیپلمات جمهوری اسلامی ایران، تا واپسین دم حیات، تمامی توان و استعداد و تجربه خود را همچنان با افتخار در خدمت وطنم و سازمانی که بیش از سه دهه از عمر خود را با وظایف و ماموریت‌های آن زیسته‌ام -  وزارت امور خارجه -  و یا هر کجای دیگر که لازم باشد، قرار خواهم داد.

پیام سید عباس عراقچی در پایان مسئولیتش

* ان‌شاءالله مشاوری امین برای امیرعبداللهیان باشم/ آرزوی توفیق برای باقری

عراقچی همچنین نوشت: از خداوند متعال برای برادر عزیز خود جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، در این مسئولیت سنگین موفقیت و سربلندی مسئلت می‌کنم و ان‌شاءالله مشاوری امین برای ایشان خواهم بود. همچنین آرزوی توفیق و سرافرازی برادر گرامی جناب آقای دکتر علی باقری را در سمت معاون سیاسی وزارت امور خارجه دارم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در احکام جداگانه‌ای باقری، فتحعلی و صفری را عهده‌دار معاونت‌های سیاسی، اداری و مالی و دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کرد.

براساس این گزارش، با حکم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، «علی باقری» به عنوان معاون سیاسی و جایگزین سید عباس عراقچی، «مهدی صفری» هم به عنوان معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و جایگزین سید رسول مهاجر و «محمد فتحعلی» معاون اداری و مالی و جایگزین علی ابوالحسنی منصوب شدند.

وزیر امور خارجه در احکام جداگانه‌ای ضمن تقدیر و تشکر از خدمات معاونان سابق، سید عباس عراقچی (معاون سیاسی)، علی ابوالحسنی (معاون اداری و مالی) و سید رسول مهاجر (معاون دیپلماسی اقتصادی) را به عنوان مشاور وزیر امور خارجه منصوب کرد.