تشکر ایران از روسیه +جزئیات

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیتی درباره دیدارش با سرگئی لاوروف همتای روس در دوشنبه پایتخت تاجیکستان نوشت: در حاشیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای، با آقای لاورف وزیر خارجه روسیه گفتگو و از حمایت آقای پوتین و ایشان برای عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری شانگهای تشکر و در مورد بیانیه صادره پیرامون وضعیت افغانستان توافق کردیم.

حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۲۶ شهریور ماه در حاشیه بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای در دوشنبه، با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

تشکر ایران از روسیه +جزئیات

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، ضمن تأکید بر توسعه روابط همه جانبه با روسیه،  ضرورت همفکری دو کشور در مورد مسائل منطقه‌ای و به ویژه افغانستان را یادآور شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت پیچیده کنونی افغانستان، این وضعیت را حاصل خروج غیرمسئولانه و مفتضحانه آمریکا از این کشور خواند و مسئولیت وضعیت کنونی را بر عهده دولت آمریکا دانست. (اینجا بخوانید)

گفتنی است امیرعبداللهیان پیش از این هم در توئیتی ن‌شت: ‌با کمال خرسندی اکنون سند عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور محترم کشورمان به تایید سران رسید. این عضویت  راهبردی تاثیر مهمی بر روند همکاری های همه جانبه ایران در راستای سیاست همسایگی و آسیا محور دارد.