دیدار امیدآوران و سه نکته

 دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی حائز نکات بسیار مهمی بود که می‌تواند سرلوحه نه‌تنها ورزشکاران، بلکه تمام کاروان‌ها و گروه‌های سیاسی، تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل باشد. بخوانید:

یک. مسئله اول، زنده نگاه‌داشتن نام و یاد شهدا و به‌ویژه سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم سلیمانی است. این درست است که باید راه شهدا را ادامه داد و امتداد اندیشه آن‌ها را پی گرفت، اما سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری نشان از آن دارد که حتی تکرار نام شهدا و همین نام‌گذاری‌ها موضوعیت دارد. ایشان حتی از اهدای مدال قهرمانان به چند شهید با صراحت تقدیر کردند و آن را اقدامی جوانمردانه و ارزشمند تلقی کردند.

دیدار امیدآوران و سه نکته

دو. نکته دیگر، اشاره رهبر معظم انقلاب به استفاده کاروان چند کشور از البسه ورزشی تولید ایران است. از میان صدها نکته مهم و قابل اشاره، تأکید رهبر معظم انقلاب بر این نکته، نشان از اهمیت تولید و صادرات دارد. چنین اقدامی، علاوه بر جنبه اقتصادی و ارزآوری در شرایط فعلی کشور، نمادی از کارآمدی و قوت نسخه انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل است. در میان انبوه نمادهای تجاری قابل‌عرضه در بازار، این‌که کاروان ورزشی چند کشور در مهم‌ترین آوردگاه ورزشی جهان، تن‌پوش ایرانی بر تن کند، مصداقی از گزاره «ما می‌توانیم» است و این بسیار مهم است.

سه. علاوه بر نکته دوم، نفس مدال‌آوری فرزندان ایران در میان تمام کشورها، نماد قوت ایران اسلامی است. هر قهرمان ما، سفیر فرهنگ و اندیشه ما و نسخه جمهوری اسلامی برای اداره جوامع است. از همین رو باید از این قهرمانان حمایت کرد و تأکید رهبری بر ضرورت رسیدگی به آن‌ها، دلیلی بر ضعف و اشکال فضا و ساختار موجود است که باید با قوت پیگیری شود.

محسن پیرهادی