علت عصبانیت آمریکا و اسرائیل از سوخت‌رسانی ایران به لبنان

شهریار حیدری ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به رسیدن نفتکش و سوخت رسانی موفق جمهوری اسلامی ایران به لبنان بیان کرد: چند سالیاست که آمریکا و رژیم صهیونیستی بر محاصره کردن لبنان متمرکز شدند. زیرا این کشور یک نقطه استراتژیک برای کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای است.

وی افزود: لبنان از طرفی با سرزمین‌های اشغالی همسایه است و به همین علت اسرائیل به دنبال ناامنی و فروپاشی سیستم اقتصادی، امنیتی و اداری لبنان است. طبیعتاً تنها عنصر نگهدارنده ثبات و امنیت در لبنان حزب الله است.

حیدری عنوان کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا برای اینکه حزب الله را تضعیف کنند کلیت لبنان را محاصره و تحریم کردند و اصلی ترین نیاز برای لبنان نیز سوخت است.

وی گفت: باتوجه به اینکه زیرساخت‌های لبنان بسیار ضعیف است، نظام سلطه به دنبال تنش در این کشور است و بعد از نارسایی سوخت با این کار یه ناوگان حمل و نقل و سیستم اداری و اقتصادی لبنان ضربه خواهد زد.

علت عصبانیت آمریکا و اسرائیل از سوخت‌رسانی ایران به لبنان

این نماینده مجلس ادامه داد:نابراین لبنان از جمهوری اسلامی ایران درخواست سوخت کرد و ما نیز درخواست منطقی و مظلومانه آن‌ها را پذیرفتیم و به میزان مورد نیاز از طریق آب‌های آزاد به آن‌ها سوخت رساندیم و این اقدام با رعایت قوانین و مقررات بین المللی انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهارکرد: لذا تهدیداتی که رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی به راه انداختند غیرمنطقی و غیرقانونی است. زیرا آن‌ها به دنبال تنش در لبنان هستند و ناامنی در این کشور جزء پروژه‌های رژیم صهیونیستی برای بقایش است.

حیدری افزود: بنابراین آنچه برای حفظ روابط کشورمان با لبنان نیاز بود را انجام دادیم و درخواست آن‌ها را اجابت کردیم و نفتکش‌های ایران با حفاظت کامل به لبنان رسیدند و کسی هم جرأت ایجاد تنش و تهدید را نداشت.

او در انتها تاکیدکرد: ما اقدامی خارج از عرف دریاها انجام ندادیم. سوخت رسانی ایران به لبنان هم در شرایطی که آمریکا و اسرائیل این کشور را محاصره کردند اقدامی بسیار شجاعانه و نشان از اقتدار ایران بود. بار دیگر ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط خود با کشورهای هم پیمان خود تلاش می‌کند و هیچ ترسی از هیچ کشور و قدرتی ندارد و حتی روابطش طبق قانون و عرف دنیا است.