مذاکره برای مذاکره را نمی‌پذیریم

  اسماعیل کوثری در واکنش به ادعای برخی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه دولت رئیسی در دیدار اخیر با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ، اولین توافق خود را با غرب امضا کرده است، گفت: در این دیدار به هیچ وجه توافقی صورت نگرفته و به طرف مقابل امتیازی داده نشد.

وی با بیان اینکه در دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم هیچ توافقی منعقد نشد، تاکید کرد: کسانی که به غربی‌ها وابستگی و خودفروختگی دارند، این مسائل را مطرح می‌کنند و به دنبال القای توافق دولت رئیسی با غرب هستند، اما باید بدانند که با این اظهارات خود، راه به جایی نمی‌برند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس سازمان انرژی اتمی از زمانی که روی کار آمده، تاکید کرده است که در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عمل خواهند کرد و هیچ امتیازی به طرف مقابل نمی‌دهند.

کوثری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکرات ایران و آژانس و ایران و ۱+۵ به روش دولت تدبیر و امید ادامه خواهد یافت و یا دستور کار جدیدی از سوی دولت سیزدهم تعریف شده است، گفت: ما دیگر مذاکره برای مذاکره را قبول نداریم و اجازه نمی‌دهیم که غربی‌ها برای ما تعیین تکلیف کنند که مذاکره انجام شود و یا خیر. از سوی دیگر مذاکره حتماً باید برای ما نتیجه بخش باشد و اگر برای ما نتیجه قطعی و محرز نداشته باشد، به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

مذاکره برای مذاکره را نمی‌پذیریم

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا استفاده از سازوکارهای دولت روحانی و اصلاح طلبان برای مذاکرات، در دولت جدید نیز جواب می‌دهد، تصریح کرد: آن روش به هیچ وجه نباید ادامه پیدا کند چرا که در دولت روحانی به غربی‌ها خوش‌بینی مفرطی شد و همین مسئله باعث ایجاد مشکلات زیادی برای کشورمان شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما در مجلس نهم بارها به دولت گوشزد کردیم که نباید در مذاکرات به غربی‌ها خوشبین باشند و تاکید کردیم که با این روش و سبک و سیاق غلطی که در مذاکرات پیش گرفته‌اند، به هیچ وجه نتیجه‌ای از مذاکرات نخواهند گرفت اما آنان توجه نکردند.

کوثری ادامه داد: دولت روحانی با نگاه غلطی، مذاکرات را پیش برد و همین مسئله باعث شد که مذاکرات کاملاً به ضرر جمهوری اسلامی ایران تمام شود اما الان دیگر آن نگاه غلط در دولت جدید وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اصلاح طلبان هنوز تلاش دارند که قیمت‌های بازار و حل مشکلات مردم را به مذاکره با غرب گره بزنند، گفت: آنان غرب‌زده هستند و این حرف‌ها را برای دلخوشی بیگانگان مطرح می‌کنند، اما باید بدانند که دولت مردمی با دولت روحانی متفاوت است و به استفاده از ظرفیت‌های داخلی خودمان معتقد است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در دولت روحانی این روحیه وجود نداشت و آنان به ظرفیت‌های داخلی خودمان و مردم توجه نداشتند و همین مسئله باعث شد که کشور درگیر مشکلات و گرفتاری‌های زیادی شود.