جزئیات دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با برهم صالح

حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد شامگاه چهارشنبه (۳۱ شهریور ماه) به وقت محلی و در ادامه ملاقات‌هایش با مقامات حاضر در این نشست با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار و در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه بحث و تبادل نظر کرد. 

امیرعبداللهیان در این ملاقات با تأکید بر روابط راهبردی ایران و عراق، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه روابط خبر داد. 

وزیر امورخارجه با اشاره به ابعاد مختلف روابط دوجانبه، بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در دو کشور تأکید کرد‌. 

جزئیات دیدار و گفتگوی امیرعبداللهیان با برهم صالح

وزیر خارجه در پایان سلام رئیس جمهور اسلامی ایران به همتای عراقی را ابلاغ کرد.

رئیس جمهور عراق نیز در این‌ ملاقات ضمن ارسال پیام متقابل برای مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، از تمامی کمک‌های ایران طی سال‌های گذشته تشکر و اراده قطعی بغداد برای ارتقای همه جانبه روابط را تشریح کرد.

لازم به ذکر است دو طرف در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه از جمله آخرین وضعیت افغانستان، سوریه، بحرین و یمن تبادل نظر کردند.

گفتنی است وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در مدت حضورش در نیویورک در نشست چند جانبه درباره عراق با بیان این‌که اولویت دولت سیزدهم تقویت و توسعه روابط با همسایگان و منطقه است، گفت: امیدواریم در سایه توسعه مناسبات ایران و عراق مناسبات با سایر همسایگان عراق از رکود و رخوت خارج شود.

وزیر امور خارجه ایران ششم شهریور ماه نیز در سفر به بغداد برای شرکت در کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق با برهم صالح دیدار کرده بود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که دوشنبه شب ۲۹ شهریور ماه در رأس هیأتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی وارد نیویورک شد در مدت دو روز حضورش با مقامات و وزرای خارجه برخی از کشورها دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. وی در این مدت با وزرای خارجه لوکزامبورگ، فنلاند، کرواسی، هند، سوریه، ونزوئلا، اتریش، نامیبیا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، ایرلند، بلاروس و ... و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و به رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار همتای سوری خواستار ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالان و تجار بخش خصوصی ایران در سوریه شد.