واشنگتن نمی‌داند «خیلی زود» تهران چه زمانی است

​« ند پرایس » سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت که دولت «جو  بایدن » رئیس جمهور آمریکا اظهارات وزیر امور خارجه ایران را مبنی بر اینکه این کشور «خیلی زود» به مذاکرات باز می‌گردد، شنیده است اما اینکه خیلی زود «دقیقاً به چه معناست» را متوجه نشده است.

پرایس در همین رابطه گفت: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و پایان سریع مذاکرات خود قبل از بسته شدن پنجره فرصت برای بازگشت به برجام هستیم.

واشنگتن نمی‌داند «خیلی زود» تهران چه زمانی است

وی افزود: ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که آماده انجام این کار هستیم و این مهم است که مذاکرات را از جایی که آخرین بار در ماه ژوئن به پایان رسید، آغاز کنیم.

پرایس همچنین گفت که سایر طرف‌های برجام نیز بر لزوم «از سرگیری مذاکرات در اسرع وقت» توافق کرده‌اند.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه اعلام کرده بود که این کشور «خیلی زود» به مذاکرات هسته‌ای باز خواهد گشت، اما دولت بایدن را متهم به ارسال پیام‌های ضد و نقیض کرد.

وی در همین رابطه و در خصوص موضوع «برجام» با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از یکسو به بازگشت به برجام تاکید می‌کنند و از ایران می‌خواهند که به میز مذاکرات وین برگردد اما همزمان تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنند، گفت که این نوع رفتار پارادوکسیکال است و حاوی پیام سازنده‌ای نیست.