طرح شفافیت آرای نمایندگان باعث تحرک مجلس می شود

  علیرضا سلیمی در باره آخرین وضعیت بررسی طرح شفافیت آرا ء نمایندگان در مجلس گفت: بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان در کمیسیون آیین نامه داخلی به اتمام رسده، هیات رئیسه این طرح را در سامانه ثبت و بارگذاری کرده است از این رو خیلی طول نمی کشد که در صحن مطرح شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس اظهارداشت: شفافیت سامان بسیاری از مسائل در مجلس می شود و از یک سو منشاء تحرک در مجلس خواهد شد و از سویی دیگر موجب می شود نمایندگان با مطالعه وارد موضوعات در صحن و کمیسیون ها شوند.

وی با بیان اینکه جلسات کمیسیون ها نیز علنی می شود، بیان کرد: با حضور صدا و سیما در کمیسیون ها و پخش جلسات، کارایی کمیسیون ها به شدت بالا می رود. طبق طرح مذکور مصوبات جلسات هیات رئیسه نیز در اختیار نمایندگان قرار می گیرد.

طرح شفافیت آرای نمایندگان باعث تحرک مجلس می شود

 

این نماینده مجلس عنوان کرد: بر اساس طرح شفافیت مشخص می شود هر نماینده ای چه رایی داده است و آیا در رای گیری شرکت کرده یا خیر؛ این کار باعث می شود مردم در زمان انتخابات مجلس، نماینده خود را درست تر و دقیق تر انتخاب کنند.

عضو کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: طرح شفافیت باعث ارتقا کارایی مجلس می شود و انتظار می رود قطار این طرح در مجلس یازدهم به ایستگاه برسد و ثمرات شیرین آن را ببنیم./