بخشی از تورم بازار گوشت و لبنیات حاصل برنامه ریزی دولت قبل است

 حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی درباره گرانی گوشت ، شیر و لبنیات در بازار آزاد اظهار کرد: تورمی که در حال حاضر در قیمت شیر، گوشت و لبنیات شاهد هستیم دستورات ویژه رئیس جمهور را در پی داشت.  

حجت الاسلام و المسلمین  نقدعلی ادامه داد: انتظار ما این است که با توجه به قول‌هایی که به مردم برای کنترل اوضاع داده شده هر چه سریع تر اقدامات لازم در این رابطه صورت بگیرد. قشر متوسط جامعه زیر فشار سنگین تورمی به سر می‌برند و اگر اقدامی انجام نشود خیلی از خانواده‌ها دچار آسیب‌های غیر قابل جبران می‌شود.  

بخشی از تورم بازار گوشت و لبنیات حاصل برنامه ریزی دولت قبل است

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار ویژه دولت و مجلس در این شرایط همکاری برای مهار این مشکلات است خاطر نشان کرد: بخشی از این تورم‌ها مدیریت شده و حساب شده است. وضعیت به این صورت نیست که  این شرایط به صورت طبیعی اتفاق افتاده باشد بلکه این گرانی‌ها توسط افرادی که منافع و رانت مخصوص به خود را در دولت گذشته داشتند در حال وقوع است.

 

حجت الاسلام و المسلمین  نقدعلی توضیح داد: این افراد به دلیل اینکه می‌خواهند دولت را ناکارآمد نشان دهند از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند و دولت در این مورد باید به جد گلوگاه‌هایی که حساب شده و برنامه ریزی شده در حال  انجام اقدامات پشت پرده و ملتهب کردن بازار هستند را ببندد.  

عضو کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه وزیر صنعت از ابزار‌های نظارتی خودش برای کنترل بازار استفاده کند ادامه داد:  در این مسیر باید از پتانسیل صحن علنی  مجلس، نمایندگان مجلس، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ برای کنترل اوضاع استفاده شود.  

حجت الاسلام و المسلمین  نقدعلی درباره میزان کاهش سرانه مصرف گوشت، شیر و لبنیات در بین مردم گفت: کاهش شدید سرانه مصرف گوشت و شیر در بین مردم کاملا مشخص است. با این تورم قدرت خرید مردم و توان  استفاده از این اقلام به شدت کاهش یافته است و مردم اصلا امکان تهیه این اقلام را ندارد. فشار سنگینی در حال وارد شدن به مردم است و باید برای قشر ضعیف و ساماندهی وضعیت آن‌ها فکری بشود.