واجدین شرایط می‌توانند از طرح مسکن ملی استفاده کنند

اقبال شاکری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به وضعیت مسکن در دولت جدید و طرح مسکن ملی بیان کرد: برای طرح مسکن ملی از متقاضیان مسکن خواسته‌شده که در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کنند و پس از طی کردن مراحل و مشخص شدن افراد واجدالشرایط از این تسهیلات استفاده می‌کنند. 

وی افزود: از مهم‌ترین ویژگی‌های متقاضیان این است که این افراد درگذشته از دولت زمین یا وام مسکن نگرفته باشند و 5 سال هم در محل سکونتی که می‌خواهند مسکن بخرند سکونت داشته باشند.

شاکری گفت: وزارت مسکن و شهرسازی با سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای تخصصی که توانایی ساخت مسکن انبوه دارند مذاکره کرده و تفاهم‌نامه‌های انبوه‌سازی بسته‌شده است و با وزارتخانه‌های مختلف جهت تخفیف زمین به کارکنان خودشان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و به نظر می‌رسد که زیرساخت‌های اجرای موضوع را فراهم می‌کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: امیدوار هستیم که تخصیص تسهیلات به مردم که مرحله اصلی است به‌خوبی انجام پذیرد. یعنی شخص و خانواده‌ای که واجد شرایط هستند وارد سامانه شوند و به آن‌ها یک واحد مشخص با تخفیف واگذار شود که در این مرحله مشخص می‌شود در چه سالی پروژه مسکن شروع‌شده است.

واجدین شرایط می‌توانند از طرح مسکن ملی استفاده کنند

او بیان کرد: در این مسکن حمایتی هیچ قشربندی انجام‌نشده است و افراد در هر قشر و گروهی می‌توانند با داشتن شرایط لازم در این طرح ثبت‌نام کنند. بنابراین اخبار مربوط به قشربندی اعطای مسکن درست نیست.

شاکری در انتها خاطرنشان کرد: بااین‌حال می‌توان به این صورت تفکیک کرد که به‌طور مثال در یک‌میلیون واحدی که در یک سال ساخته می‌شود چه تعدادی از آن برای روستاییان است، چه تعدادی مربوط به شهرنشینان و از آن تعدادی که برای اقشار مختلف دیگر ازجمله کمیته امداد و بهزیستی است و چقدر به خبرنگاران و اقشار مختلف اختصاص می‌یابد.