انتظار تحرکات اقتصادی بیشتری از دولت داریم

سید غنی نظری خانقاه ، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» ضمن اشاره به عملکرد دولت در مدت اخیر اظهار کرد:  ما باید عملکرد دولت را در مدت‌زمان بیشتری ارزیابی کنیم، شاخص‌ها را مقایسه و اقدامات و تصمیمات وزرا را ببینیم. در حال حاضر سفرهای استانی رئیس‌جمهور انجام‌شده و هنوز اقدام عملیاتی در مورد همین سفرها صورت نگرفته است.

وی افزود: برای ارزیابی بهتر عملکرد دولت باید ارتباط آن‌ها را با مجلس بسنجیم تا مشخص شود آیا از نیروهای انقلابی و فعال استفاده می‌کنند یا از دوستان و کسانی که با آن‌ها هم شهری بوده‌اند. این مسئله زمانی مشخص می‌شود که در وضعیت عمومی مردم نسبت به دولت قبلی تفاوت فاحشی احساس شود. کنترل قیمت‌ها نیز ازجمله اولویت‌های کاری دولت است که هنوز اقدام خاصی مشاهده نشده است.

نظری ادامه داد: لذا منتظر هستیم دولت تحرک بیشتری در امور مختلف به‌ویژه اقتصادی ببینیم. اکنون برخی از وزرا فعلاً در حال اظهارنظر و ارزیابی هستند و هنوز به مرحله اقدام نرسیده‌اند. بحث بسیار ضروری برای نمایندگان این است که وزرا باید حتماً اقدامات اولیه خود را به مجلس گزارش دهند.

او گفت: وزارت اقتصاد باید گزارش جامعی از بازارهای مختلف ازجمله بازار سرمایه به مجلس ارائه کند اما هنوز اقدام خاصی در حوزه بازارها صورت نگرفته است. این در حالی است که وزیر ادعا می‌کند قیمت سیمان کاهش پیداکرده است اما در بازار چنین چیزی نیست. ما باید ببینیم وضعیت واقعی عموم مردم و بازار چیست و بعدازآن اقدام عملیاتی کنیم.

انتظار تحرکات اقتصادی بیشتری از دولت داریم

*سرعت دولت در انجام اقدامات و تصمیمات مؤثر باید بیشتر شود

نماینده مردم خلخال در مجلس ادامه داد: در حال حاضر اقدامات دولت مثبت ارزیابی می‌شود اما باید سرعت آن‌ها افزایش یابد. حجت‌الاسلام رئیسی اکنون اقدامات خوبی را انجام داده و کارهای عملیاتی آن را کلید زده است ازجمله سفر به استان‌ها و حضور بین مردم برخلاف رئیس‌جمهور سابق که خودش را از مردم مبرا و جدا می‌دانست، او به جمع مردم می‌رود. بخش بعدی این نکته تأثیرگذاری این حرکات و رفتارها بر افکار عمومی است اما نباید فقط به همین دیدار و سر زدن خلاصه شود.

نظری عنوان کرد: اکنون اقدامات خوبی در حوزه واکسن صورت گرفته و 50 میلیون دوز واکسن تزریق‌شده است که دستاورد بزرگی است. وزارت بهداشت و امور خارجه عملکردهای مناسبی داشته‌اند و تأثیرش را مشاهده کردیم اما سایر وزارتخانه‌ها هنوز اقدام عملیاتی با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت از خود نشان نداده‌اند. 

او در انتها خاطرنشان کرد: نکته مهم بعدی این است که صحبت‌ها و وعده‌های دولتمردان باید عملیاتی شود. اگر این وعده‌ها انجام نشود در جامعه پارادوکس ایجاد می‌شود. امیدوار هستیم صحبت‌ها و اهدافشان محقق شود چراکه اهدافشان بسیار خوب و مؤثر تلقی می‌شود و حیف است که آن‌ها محقق نشود.