اظهارات جدید وزیر کشور درباره نشست شانگهای

سردار احمد وحیدی در نشست تودیع و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه از کلانتری استاندار سابق این استان تعریف و تمجید کردند یک مسئول در جمهوری اسلامی باید اینگونه باشد یعنی همه از رفتن  او ناراحت باشند،لذا اظهار نظرها نشان داد کلانتری فرد شایسته‌ای بوده و هست.

وزیر کشور به ویژگی‌های استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد اشاره و عنوان کرد: احمدزاده واجد ویژگی‌های بسیار ارزشمندی است علاوه بر اینکه ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی دارد در منصب‌های مختلفی خدمت کردند و به مسائل حوزه اجرا و قضایی آشنایی دارند و امید می‌رود با همکاری همه مردم و مسئولان مشکلات این استان رفع شود.

وی بر تلاش صادقانه و مخلصانه همه خدمت گزاران نظام تاکید کرد و گفت: خداوند به چنین تلاشی اجر می‌دهد. تک تک ما مسئول هستیم و همه ما در این مسئولیت‌ها امتحان می‌شویم که آیا به خوبی به وظیفه‌مان عمل کرده‌ام؟

وزیر کشور بیان کرد: دولت مسئول و خدمتگزار است دولت با تمام وجود باید در خدمت مردم باشد اما آیا این کافی است؟ همه باید در میدان حضور داشته باشند.اگر مشکلات اجتماعی باید حل و فصل شود همه باید در قبال آن احساس مسئولیت کنیم.

وحیدی عنوان کرد: یکی از اشکالاتی که مشاهده می‌شود اینکه احساس می‌شود مردم یک طرف و دولت و مجلس یک طرف دیگر ایستاده‌اند،  دولت زمانی دولت است که بخشی از مردم باشد.

وی با طرح این سوال که آیا برای رفع مسائل اجتماعی، فرهنگی و برای پیشرفت فرهنگ کار دور هم جمع شدیم، گفت: آنچه رشد و توسعه ایجاد می‌کند پول نیست بلکه فرهنگ است.

وحیدی بیان کرد: این فرهنگ فروش نفت که یک آسیب است و رهبری هم بارها تذکر دادند، موجب شده فرهنگ ما و نوع نگاه به کار دچار مشکل شود این را باید اصلاح و حل کنیم خیلی از کشورها این منابع زیرزمینی را ندارند اما چون فرهنگ را در خود ایجاد کرده‌اند منابع را می‌آفریند.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما مردم و همین منابع طبیعی مثل کوه‌ها است، گفت: جوان‌ها باید بدانند ابتکار، فکر و خلاقیت آنها مهم است اگر همین ظرفیت‌ در استان جمع شود کهگیلویه و بویراحمد نه تنها نیازی به کمک تهران ندارد بلکه به تهران هم کمک خواهد کرد.این استان مملو از ثروت است.

اظهارات جدید وزیر کشور درباره نشست شانگهای

وی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: رهبری بارها تذکر دادند که افراد به جای کار به هم تهمت نزنند و فضا را مغشوش و ابهام‌آور نکنند همه این موارد مردود است اگر فرهنگ را بتوانیم خالی از این شائبه‌ها و حرف‌هایی که تفرقه و مسائل مختلفی درپی دارد و با مکتب اهل بیت نمی‌سازد همه به قدرت عظیم ما پی می‌برند. با همین قدرت هر کمبود  و نداشته‌ای را می‌توان جبران کرد.

وحیدی عنوان کرد: امروز نظام در جایگاه بسیار ارزشمندی به لحاظ احساس ملی ایستاده است، احساس غرور و افتخار علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمن داریم.

وزیر کشور گفت: دشمن ایام انتخابات چقدر تلاش کرد  اگر شما به آقای رئیسی رای بدهید جنگ می‌شود و دنیا با ایران کار نخواهد کرد و این نوع تبلیغات بی‌خود و بی‌ربط، اما دیدید بلافاصله پس از انتخاب آقای رئیسی همین شانگهای در مقابل ایران تواضع کرد.

وی بیان کرد: از سال ۲۰۰۸ و نزدیک به ۱۲ سال تلاش می‌کردیم درپیمان شانگهای عضو شویم اما نپذیرفتند و دیدید بعد از انتخاب آقای رئیسی ما عضو دائم شانگهای شدیم، چرا که وقتی عزت به صحنه می‌آیند دیگران تکریم می‌کنند‌.

وزیر کشور ادامه داد: غرب چقدر تهدید کرد این تهدیدها به کجا رسید؟ فکر می‌کردند با تهدید ملت سازش می‌کند. تصور می‌کردند با انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی فشار بر ملت بیشتر می‌شود اما دیدید ملت جواب رد داد و در جواب درست ملت به انتخاب آقای رئیسی می‌بینید موضع آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در مقابل ما ضعیف‌تر از موضع قبل از انتخاب ایشان شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد:  هر جا که ایستادگی و خود را بی‌نیاز از دیگران نشان دادیم موفق بودیم البته این باور عمیق باید در دل ما جای بگیرد که با توان خودمان می‌توانیم راه‌های نرفته را طی کنیم نیازی هم نداریم که نگاهمان به جای دیگر و کشورهای دیگری باشد.

وی عنوان کرد: نیازی نداریم کفار برای ما کاری انجام دهند، نگاه به کفار کفرآمیز است ما مسلمان شیعه اباعبدالله نباید منتظر باشیم که کفار دست ما را بگیرند، این همان اشتباه بزرگ و مسیر انحرافی است.