محمد اسلامی برای ارائه گزارش در مورد توافق با روسیه به مجلس دعوت می‌شود

 محمود عباس‌زاده مشکینی با یادآوری مذاکرات اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی با مقامات روسیه پیرامون ساخت نیروگاه‌های جدید و جبران تاخیر در راه اندازی و ساخت پروژه‌های گذشته، گفت: هر توافقی جهت اجرا نیازمند پیگیری است تا در زمان بندی توافق شده، اجر شود. ایران نیز مانند هر کشور دیگری به انرژی و برق نیاز دارد تا متناسب با مصرف خود، ظرفیت‌های داخلی را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: تولید برق از انرژی هسته‌ای کم هزینه‌تر و پاک‌تر است و در برنامه‌های توسعه‌ای کشور نیز به آنها اشاره شده است، لذا بخشی از برق کشور باید از منابع انرژی هسته‌ای تامین شد. برای این منظور بخشی از تکنولوژی در داخل هست اما برای تکمیل این زنجیره لازم است که از ظرفیت کشورها دیگر هم بهره مند شویم.

وی با یادآوری تجربه همکاری ایران و روسیه در نیروگاه بوشهر، اظهار کرد: توافقاتی بر مبنای تجربیات قبل با مقامات روس شکل گرفته است اما متاسفانه دولت قبل در پیگیری تحقق این توافقات سهل انگاری کرد و از تمام توان و انرژی خود برای پیگیری برجام استفاده کرد. لذا دولت سیزدهم و رئیس سازمان انرژی اتمی با توجه به اینکه توافقاتی قبلا صورت گرفته و در قانون هم پیش بینی شده است، این موارد را در دستور پیگیری قرار داده است.

محمد اسلامی برای ارائه گزارش در مورد توافق با روسیه به مجلس دعوت می‌شود

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشوری (روسیه) توافق کرده که پروژه‌ای را برای ما انجام دهد، بنابراین نحوه پرداخت‌های مالی پروژه و اجرا آن باید پیگیری شود که خوشبختانه در سفر رئیس سازمان انرژی اتمی این کارها انجام گرفته است.

عباس زاده مشکینی در ادامه گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی بعد از این سفرها جهت ارایه گزارش به نمایندگان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دعوت خواهد شد.